با رای دیوان عدالت اداری؛

فرآیند انتخاب کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار تالش قانونی است

دیوان عدالت اداری نامه‌ی معاونت عمرانی استانداری گیلان مبنی بر ایرادات شکلی مصوبه انتخاب شهردار تالش را رد کرده و نامه‌ی صادره را خارج از حدود اختیارات مرجع صادر گردیده تشخیص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، پرونده شهرداری تالش در دیوان عدالت اداری تعیین تکلیف شد.

دیوان عدالت اداری طبق رای صادره از سوی شعبه ۴۵، انتخاب کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار تالش را قانونی تشخیص داده است.

بر اساس این رای پروسه انتخاب کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار آینده تالش بعد از حدود ۹ ماه مجددا به فرایند اداری بازخواهد گشت و پس از طی مراحل استعلامات از مراجع ذیربط تکلیف نهایی شهردار اینده تالش مشخص خواهد شد.

گفتن ایست که شورای شهر تالش در تاریخ ۴ تیر سال ۱۴۰۱ اقدام به انتخاب شهردار جدید کرد که توسط معاونت عمرانی استانداری گیلان ایرادات شکلی به مصوبه شورا وارد شد و مانع از طی پروسه‌ی اداری صدور حکم شهردار اینده تالش گشت.

اختلافات میان شورا و معاونت عمرانی استانداری گیلان و همچنین کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار منتخب موضوع را به دیوان عدالت اداری کشاند.

تا اینکه دیوان عدالت اداری دستور موقتی مبنی برعدم انتخاب شهردار جدید توسط شورای شهر تا تعیین تکلیف نهایی از سوی دیوان صادر کرد.

در نهایت رای بدوی دیوان در خصوص این پرونده در تاریخ ۲۳ اسفند صادر شد و بر اساس این رای، دیوان عدالت اداری نامه‌ی معاونت عمرانی استانداری گیلان مبنی بر ایرادات شکلی مصوبه انتخاب شهردار تالش را رد کرده و نامه‌ی صادره را خارج از حدود اختیارات مرجع صادر گردیده تشخیص داده است.

در بخش دیگری از این حکم، دیوان عدالت اداری رای به ادامه فرایند انتخاب شاکی پرونده یعنی کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار تالش را اعلام داشته است.

گفتنی است رای صادر شده ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.

Share