بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر خط و ۵ ایستگاه جدید مترو

زاکانی: دولت سیزدهم وعده بر زمین مانده دولت‌های قبل را محقق کرد

صبح امروز با حضور رییس‌جمهور و شهردار تهران ۱۱ کیلومتر جدید از خطوط ۶ و ۷ تهران به‌همراه ۵ ایستگاه جدید به‌همراه ۵ ایستگاه جدید (دادمان، لاله، کارگر، هفت‌تیر و ولیعصر (عج)) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم افتتاح پنج ایستگاه جدید مترو در خطوط ۶ و ۷ به طول ۱۱ کیلومتر با تشکر از همراهی‌های دولت سیزدهم گفت: رییس جمهوری همیشه مدافع مدیریت شهری بوده اند و در ماه‌های اخیر کمک‌های دولت ایشان به شهرداری‌ها بی نظیر بوده است.

شهردار تهران در ادامه پیرامون افتتاح‌های امروز افزود: در سه بخش ۵ ایستگاه به طول ۱۱ کیلومتر را افتتاح شده است؛ بخش نخست مربوط می‌شود به ایستگاه شهید دادمان در خط ۷ مترو، بخش دوم بزرگترین افتتاح ماست و در آن چهار ایستگاه کارگر، لاله، ولیعصر (عج) و هفت تیر در خط ۶ مترو تهران به طول ۹ و نیم کیلومتر افتتاح خواهد شد که با این افتتاح‌ها خط ۶ مترو به دو خط یک و سه متصل خواهد شد.

زاکانی گفت: پیش از این بخش جنوبی خط ۶ با ایستگاه هایی، چون دولت آباد و امام حسین (ع) روزانه ۲۵ هزار مسافر و بخش شمالی آن روزانه ۵ هزار مسافر را جابجا می‌کرد. در مجموع این رقم شامل دو درصد از کل مسافران مترو می‌شد؛ بنابراین خط ۶ برای ما مطلوبیت نداشت.

شهردار تهران پیرامون بخش سوم افتتاحیه‌های امروز نیز گفت: در این بخش با راه اندازی ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت شرایط دسترسی مردم به بیمارستان مهدی (عج) به عنوان بزرگترین کلان بیمارستان ایران تسهیل می‌شود.

زاکانی در ادامه تاکید کرد: در مجموع امروز ۲۵۷ کیلومتر مترو با ۱۴۸ ایستگاه در شهر تهران داریم و در آینده نزدیک باید این رقم به ۴۹۱ کیلومتر و ۳۳۰ ایستگاه برسد. در برنامه‌ای ۷ ساله بنا داریم پرونده مترو تهران را ببندیم و شرایط را برای جابجایی ۱۰ میلیون مسافر در روز فراهم کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون کمک‌های دولت سیزدهم به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت نیز گفت: از سال ۹۵ دولت موظف بود ۶۳۰ واگن با فاینانس ۱۵ درصد را در اختیار شهرداری قرار دهد، اما در دولت‌های قبلی این مساله به سرانجام نرسید و پس از ۶ سال دولت سیزدهم این وعده بر زمین مانده را محقق کرد.

زاکانی افزود: علاوه بر این با تصمیم دولت ۷۷ میلیون یورو نیز برای تولید واگن‌های ملی اختصاص داده است.

Share