رئیس شورای شهر رشت خبر داد؛

راه اندازی ۲ فاز جدید کارخانه کود آلی رشت | آسفالت ۶۸ مسیر اصلی و فرعی رشت طی ۴۵ روز

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از راه اندازی ۲ فاز جدید کارخانه کود آلی خبر داد و گفت: با راه اندازی این ۲ فاز روزانه هزار تن زباله در این کارخانه تفکیک و تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در نشست خبری پایان سال شورا و شهرداری رشت در تالار مرکزی این شهر با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: خدا را شاکرم که توانستیم در جایگاه خدمت به مردم قرار بگیریم و خدا را گواه می‌گیرم که تمامی اعضای شورا تلاش خود را به منظور رفع مشکلات شهری به کار گرفته اند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه بیش از ۱۸ ماه از عمر شورای ششم رشت سپری شده است افزود: از تمامی پرسنل خدوم و پُر تلاش شهرداری رشت و مجموعه مدیران شهرداری به واسطه تلاش‌هایی که در سال ۱۴۰۱ داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی به اتفاقات رقم خورده در سال ۱۴۰۱ در حوزه مدیریت شهری رشت اشاره کرد و گفت: شورای ششم در ابتدای شروع فعالیتش با انتخاب و ابقای شهردار شورای پنجم تلاش خود را به منظور تسریع بخشیدن به امور به کار گرفت، اما با استعفای ناگهانی شهردار منتخب، شورا به ناچار در مسیر ی قرار گرفت که باید مجددا نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دوران فعالیت سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: طی دوران سرپرستی اتفاقات خوبی در شهر رقم خورد و به عنوان مثال در بخش دفنگاه سراوان که یکی از معضلات اساسی شهر رشت است و استاندار گیلان نیز برای رفع مشکلات آن بسیار حمایت و همراهی دارند با برنامه ریزی‌های انجام شده بسیار جلوتر هستیم و امیدواریم یک بار و برای همیشه این معضل برطرف شود.

کارگرنیا به راه اندازی دو فاز جدید کارخانه کودآلی اشاره کرد و گفت: طی چند روز آینده بهره برداری از این دو فاز جدید انجام می‌شود و با راه اندازی این دو فاز روزانه یکهزار تن زباله در این کارخانه تفکیک و تبدیل می‌شود که یک اتفاق بسیار خوب برای رشت است.

وی با بیان اینکه مشکلات ساخت و ساز در زمین‌های نسقی از جمله دغدغه‌های شورا و شهرداری رشت بود افزود: با پیگیری‌های انجام شده و ورود دستگاه قضا پس از سال‌ها انتظار و بر اساس یک شیوه نامه مشخص، مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی برطرف شده است

آسفالت ۶۸ مسیر اصلی و فرعی رشت طی ۴۵ روز

کارگرنیا به اجرای آسفالت در سطح رشت طی ۴۵ روز اخیر اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۶۸ مسیر اصلی و فرعی تحت پوشش آسفالت قرار گرفته است و حدود سیزده هزار تن طی ۴۵ روز تولید آسفالت در رشت داشتیم که در مقایسه با مدت زمان ۹ ماه گذشته، آمار تولید آسفالت به نسبت ۴۵ روز بسیار بیشتر بوده است و در موضوع اجرای پروژه کانال ژ پنج مسیر شهید سلیمانی نیز تفاهم نامه‌های مربوط به آن به زودی منعقد می‌شود و تقاطع غیرهمسطح ولیعصر نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شوند همچنین با پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس خصوصا مهندس کوچکی نژاد تراموا رشت در دستور کار دولت قرار گرفته با این اقدام سهم بخشی از ترافیک رشت کنترل و برطرف می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب شهردار جدید رشت تصریح کرد: پس از ماه‌ها انتظار و اتفاقاتی که رقم خورد با رای نهایی دیوان عدالت، صحت و سلامت استیضاح تایید شد و پس از اعلام رای نهایی، شورا بار دگر با وحدت و همدلی نسبت به انتخاب شهردار جدید رشت اقدام کرد و با اتفاق آراء جوانی پر تلاش و پاکدست برای تصدی این جایگاه با رای اکثریت و قاطع شورا انتخاب شد.

رئیس شورای شهر رشت با قدر دانی از تلاش‌های اصحاب رسانه به منظور پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری گفت: این نشست بهانه‌ای بود تا قدردانی ما را نسبت به زحمات خبرنگاران پر تلاش نشان دهیم و امیدواریم در سال پیش رو نیز شاهد این همراهی و همکاری با حوزه مدیریت شهری باشیم.

اشتغال بانوان سرپرست خانوار با کسب برند رشت شهر صنایع دستی یونسکو

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برند رشت شهر جهانی صنایع دستی در یونسکو بیان کرد: با کسب این برند اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری وتوسعه و ارتقای حوزه اشتغال و معیشت مردم در شهر بالاخص بانوان هنرمند سرپرست خانوار رقم می‌خورد و مجموعه مدیریت شهری رشت در کنار دیگر دستگاه‌های متولی تمام تلاش خود را به منظور کسب این برند جهانی به کار گرفته است.

Share