کارگرنیا تاکید کرد: تشکیل کارگروه حمایت از کارگران در شورای رشت

برخورد به دور از کرامت انسانی با نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری رشت پذیرفتنی نیست

رئیس شورای شهر رشت گفت: اخیرا خبرهایی مبنی بر برخورد و سخنان به دور از کرامت انسانی توسط یکی از شرکت‌های پیمانکار با برخی از نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری رشت به گوش رسیده که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و پیمانکار خاطی باید به طور قانونی تنبیه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با آرزوی قبولی عزاداریهای مردم رشت در ماه‌های محرم و صفر بالاخص ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: امیدواریم در تمامی امور زندگی با الگوپذیری از پیامبر بزرگ اسلام و ائمه معصوم (ع) در مسیر حق و راستی گام برداریم.

محمد حسین واثق کارگرنیا به پیش رو بودن هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: حضور سبزپوشان نیروی انتظامی تضمین کننده امنیت و آرامش خاطر شهروندان است.

وی با ابراز تاسف از سقوط یک درخت بر روی خودروی یکی از شهروندان افزود: متاسفانه در هفته گذشته از سقوط یک درخت بر روی خودرو که منجر به مصدومیت یکی از شهروندان شد مطلع شدیم و پیش از این در این باره تذکرات لازم را داده بودیم و انتظار داریم با سرعت بخشیدن به هرس درختان و رفع خطر از درختان پوسیده و کهنسال از بروز هر گونه مشکل برای شهروندان جلوگیری شودو البته شهرداری‌های مناطق اخیرا نسبت به این موضوع وارد عمل شده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به نیروهای خدماتی شاغل در مجموعه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه چند وقتی است که اخبار خوبی نسبت به عملکرد برخی از شرکت‌های پیمانکار که نیروهای خدماتی را تحت پوشش دارند به گوش نمی‌رسد و گویا پرداختی‌های حقوق به این کارگران شریف متفاوت است و بنا به دلایلی شاهد کاهش حقوق، مزایا، اضافه کاری‌ها و غیره مربوط به این کارگران هستیم.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه حفظ کرامت همه انسان‌ها واجب است بیان کرد: اخباری مبنی بر برخورد نامناسب با تعدادی از کارگران شریف شرکتی شهرداری رشت توسط برخی از شرکت‌های پیمانکاری طرف قرار داد با شهرداری رشت به گوش می‌رسد که پذیرفتنی نیست و این موضوع را از طریق سرپرست و بازرسی شهرداری پیگیری کردم و یقینا برخورد و تنبیهات قانونی با شرکت پیمانکار خاطی لحاظ می‌شود و از این بابت لازم می‌دانم کارگروهی را تحت عنوان کارگروه حمایت از کارگران با نظارت کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا تشکیل دهیم.

وی با اشاره به وضعیت بازار رشت تصریح کرد: متاسفانه بازار رشت نیز با مشکلاتی مواجه است و باید امنیت نیروهای سد معبر شهرداری رشت مورد توجه باشد و در دوران شورای چهارم با تمهیدات انجام شده، دستفروشان به خوبی ساماندهی شده بودند و مشکلات این حوزه کنترل شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تشکیل کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت در دوران فعالیت شورای چهارم رشت اشاره کرد و گفت: با تشکیل کارگروه ساماندهی دستفروشان به ریاست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت، امیدواریم مشکلات دستفروشی در رشت ساماندهی و برطرف شود.

Share