فرماندار خمام: بهبود معیشت مردم دغدغه اصلی دولت است

راه‌اندازی مجتمع اداری در خمام در سال آینده | استقرار شهرداری به‌زودی در چوکام

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به ایجاد ۴۶۵ شغل در خمام در شهرستان خمام گفت: باتوجه‌به تأکیدات استاندار گیلان امیدواریم که مجتمع اداری در شهرستان خمام در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اسفندیار جوشن با تأکید بر تبیین دستاوردهای دولت برای عموم مردم، اظهار کرد: دولت انقلابی آقای رئیسی با شعار نشاط آفرینی و به دلیل تکلیف‌گرایی باتوجه‌به شرایط موجود برای حل مشکلات و بهبود وضعیت مردم خودش را در میان پرسش قرار داد.

بهبود معیشت مردم دغدغه اصلی دولت

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم پای تمامی شعارهای خود ایستاد، گفت: یکی از شعارهای این دولت مبارزه با فساد و امیدآفرینی بود و از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کند و به تمام نیروهای دولت نیز تأکید کرد که در خدمت مردم بوده و نوکری این ملت را افتخار خود بدانند.

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به جراحی اقتصادی دولت سیزدهم بیان کرد: دولت دررابطه‌با هدفمندکردن آرد و نان که یکی از مباحث مهم معیشتی است، با برنامه‌ریزی ورود کرد، در عرصه کالابرگ‌ها مرحله‌به‌مرحله برنامه‌های ارزشمندی اجرا شد که گرچه در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد؛ اما شهد شیرین عملکرد موفق اقتصادی توسط مردم لمس خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت منجر می‌شود دست چپاولگران اقتصادی کوتاه شود، گفت: به لطف خداوند ما می‌بینیم دررابطه‌با شهرستان جدیدالتأسیس خمام نسبت به گذشته تحرکات بسیار خوبی انجام شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استقرار ادارات مختلف در این شهرستان است.

استقرار ۲۶ اداره و ۱۰ نمایندگی در شهرستان جدیدالتأسیس خمام‌

فرماندار شهرستان خمام به تلاش‌های استاندار و حضور چهارباره وی در طی یک سال در شهرستان خمام اشاره کرد و افزود: با ورود استاندار گیلان، عقب‌ماندگی‌های شهرستان در حال رفع کامل بوده و برای حل آن تلاش کرد، یکی از اقداماتی که شهرستان را به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌کند استقرار ادارات است که برخی از ادارات مهم در این شهرستان استقرار پیدا کردند.

جوشن با اشاره به استقرار ۲۶ اداره و ۱۰ نمایندگی در شهرستان خمام بیان کرد: یکی از سفارشات اولیه استاندار گیلان راه‌اندازی مجتمع اداری بود که ما پیگیر آن هستیم، با راه‌اندازی این مجتمع اداری علاوه بر افزوده‌شدن یک معاونت به فرمانداری خمام، همه ادارات تجمیع شده و مردم به‌راحتی خدمات خواهند گرفت.

راه‌اندازی مجتمع اداری در سال آینده

وی با ابزار امیدواری از راه‌اندازی مجتمع اداری در شهرستان خمام در سال ۱۴۰۲ گفت: این امر می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات شهرستان باشد، مردم باید این خدمات استانداری را که بسیار انقلابی و جهادی انجام می‌گیرد را ببینند و بشنوند.

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به سخنرانی استاندار گیلان در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه خمام مبنی بر اینکه خمام باید مانند نگینی بدرخشد، بیان کرد: برخی از پروژه‌ها مدت‌های طولانی بود که نیمه‌تمام مانده بود و عمر برخی از آنان به دو دهه می‌رسید، این معضلات جمع‌بندی و اعلام شد.

جوشن با اشاره به آزادسازی ۱۳ساله کانون پرورش فکری خمام گفت: بودجه این پروژه نیز مشخص شده و در حال گرفتن پیمانکار جدید است که در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به وضعیت عمرانی میدان ولیعصر شهرستان خمام بیان کرد: مشکلات دیرینه شهرستان خمام مستقیماً توسط استاندار گیلان در حال رصد است و به مجموع ستاد استانداری تکلیف کردند تا به جدیت پیگیر امورات محوله به فرمانداری خمام باشند.

جوشن با اشاره به ۱۸۵ پروژه برق‌رسانی از بهمن ۱۴۰۰ تا بهمن امسال در خمام بیان کرد: برخی از این پروژه‌ها دررابطه‌با ترانس و برخی در خصوص تعویض کابل‌های فرسوده بود که انجام شد و بخش اعظمی نیز در راه است که منجر به رفع مشکلات برق‌رسانی شد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون هشت کیلومتر آسفالت در شهرستان خمام بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان انجام شد، افزود: پروژه‌های مختلفی از جمله طرح‌های هادی داشتیم که مورد بازنگری قرار گرفت ما در سال جدید ۱۰ پروژه بازنگری طرح هادی در روستاهای مختلف شهرستان خمام در پیش‌رو داریم که می‌تواند بخشی از سردرگمی مردم روستاها را حل کند.

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای تعریض جاده خمام به خشکبیجار

فرماندار شهرستان خمام تعریض جاده خمام به خشکبیجار را یکی از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: این
جاده به جاده مرگ مشهور شده بود که استاندار گیلان و وزیر کشور در سال گذشته از این جاده بازدید کردند و ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص یافت که سه کیلومتر و ۷۰۰ متر کل شهرستان خمام را پوشش می‌دهد و الباقی به سمت خشکبیجار و لشت‌نشا می‌رود.

جوشن با اشاره به لایروبی ۶۰ کیلومتری انهار شهرستان خمام در سال گذشته تصریح کرد: بخشی که انهار یک و ۲ بودند از طریق آبیاری و آب منطقه‌ای و مردم انجام شده بود که بسیار تأثیرگذار بود و امسال حداقل ۴۵ کیلومتر فقط برای آبیاری و آب منطقه‌ای در نظر گرفتیم که بخشی از کار در حال انجام و بخشی نیز به اتمام رسیده است و در بخش چوکام نیز باید انجام شود.

فرماندار شهرستان خمام موزه ملی حصیر را یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان عنوان کرد و گفت: روستای فشتکه روستای ملی حصیر و موزه ملی حصیر نیز در همین روستا قرار گرفته و با حضور استاندار محترم در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و صبح و عصر در این نوروز پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

استقرار شهرداری به‌زودی در چوکام

جوشن با بیان اینکه شهرداری به‌زودی در چوکام مستقر می‌شود، گفت: با تلاش‌های اعضای شورا و بخشداری خمام و حمایت‌های استانداری در مراحل پایانی این کار قرار داریم.

وی استقرار تمام ادارات در مجتمع اداری شهرستان خمام در سال آینده را یکی از مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزی شده در شهرستان خمام دانست و افزود: مردم لایق بهترین‌ها هستند و وظیفه ماست که وقتی در این مسند قرار گرفتیم در میان مردم و با مردم و خدمتگزار آنان باشیم.

ایجاد ۴۶۵ شغل در خمام

فرماندار شهرستان خمام با بیان اینکه امسال ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ به این شهرستان اختصاص داده شد، افزود: ۴۶۵ شغل در خمام ایجاد شده که ۱۰۰ درصد اعتبارات نیز جذب شده است.

بهره‌برداری از ۹۸ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال

وی با اشاره به انجام ۹۸ پروژه در دهه فجر امسال بیان کرد: در بخش دولتی بیش از ۲۰ میلیارد و در بخش خصوصی ۱۵ میلیارد تومان داشتیم که برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال شد.

فرماندار شهرستان خمام با بیان اینکه در طرح آبرسانی ۳۴ روستای خمام از آب سالم بهداشتی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: دو مخزن زمینی و هوایی در شیجان و کته‌سر در ۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری منجر به بهره‌مندشدن ۳۴ روستای خمام از آب شرب سالم خواهد شد که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام این کار است و ۸۴ میلیارد تومان نیز اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است.

جوشن با بیان اینکه از اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خمام برای سال جاری ۳۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های این شهرستان در نظر گرفته شده، افزود: آسفالت راه‌های روستایی، ساماندهی بستر رودخانه‌ها، طرح‌های هادی، توسعه و تأمین شبکه آب شرب و نیز برق‌رسانی و تکمیل مدرسه پاسداران، کانون پرورش فکری و ساماندهی پسماند از مهم‌ترین پروژه‌‌های سال جاری شهرستان خمام بوده که در سطح ملی ۱۰۷ میلیارد تومان که در مجموع اعتبار ملی و شهرستانی ۱۴۸ اعتبار برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

Share