جانشین فرمانده انتظامی کشور خبر داد:

دستگیری ۱۱۸ مظنون در ماجرای «بدحالی دانش‌آموزان» | سیر بررسی‌ها ادامه دارد

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده انتظامی کشور اظهار داشت: مجموعه انتظامی هم بر اساس تکلیفی که برایش مشخص شده است، گشت‌های انتظامی را اطراف مدارس به طور محسوس و نامحسوس تشدید کرد و همانطور که اعلام شد ۱۱۸ نفر به عنوان مشکوک و مظنون دستگیر شدند که سیر بررسی‌ها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ایران از آرامش و فضای شادی برخوردار است و مردم همیشه خوش سفر هستند و سفر را در مسیر عبادت یعنی صله ارحام می‌دانند که با این نگاه، تجربه پلیس نشان می‌دهد امسال بیش از سال‌های قبل سفر خواهیم داشت.

وی گفت: از آن جایی که سوم فروردین وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم، روزهای باقیمانده تا تحویل سال و روزهای آغازین سال نو راه‌های کشور پر ترافیک خواهد بود.

وی تصریح کرد: از بهمن ماه برای چگونگی آغاز فعالیت قرارگاه‌های نوروزی در کشور و مرکز برنامه‌ریزی مناسبی انجام شد و قرارگاه نوروزی مجموعه انتظامی از ۱۵ اسفند فعال تا ۱۵ فروردین فعال است و دوسوم کل مجموعه انتظامی کشور از مرزها تا جاده‌ها، شهرها برای ارائه خدمات مورد نیاز، در صحنه حضور دارند.

وی اظهار داشت: در کنار این موضوع حرکت انقلابی و بصیرتی راهیان نور را داریم که از مبدا تا مقصد و برعکس در حوزه ترافیک، مرزبانی و انتظامات را داریم و در خصوص ناوگان اتوبوسرانی هم پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و فعالان این حوزه توجیه شده‌اند که چگونه زائران کربلای ایران در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان طی مسیر کنند.

سردار رضایی بیان داشت: انتظامی کشور برای خدمات‌رسانی به مردم شریف و انقلابی ایران در ایام نوروز که همه به گشت و گذار، صله ارحام، تفریح و زیارت می‌روند، برای ارائه خدمات به مردم آماده‌باش است.

وی در مورد تصادفات انجام شده در جاده‌های کشور گفت: دغدغه جدی پلیس همواره راحتی مردم است و یکی از مواردی که خوشی مردم را به تلخی‌های سنگین تبدیل می‌کند، تصادفات است که افراد هنگام سفر و رانندگی یک سری اصول، تذکرات و مقررات را باید رعایت کنند تا سفر آن‌ها منجر به تصادف، مصدومیت یا فوت مسافران نشود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: توصیه و درخواست ما از همه مسافران این است، تمامی مقررات مانند پرهیز از سرعت غیرمجاز و سبقت از راست را رعایت کنند و در ۳۰ کیلومتری شهرها با سرعت رانندگی نکنند زیرا بیش از ۶۰ درصد تصادفات، صدمات و تلفات در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: رانندگان در شب که خسته و خواب‌آلوده هستند، حرکت نکنند و همواره هنگام رانندگی به جلو توجه داشته باشند زیرا لحظه‌ای صحبت کردن با سرنشینان یا استفاده از تلفن همراه منجر به خطر و حادثه جبران ناپذیر می‌شود.

سردار رضایی افزود: دیگر اعضای خانواده هم در صورت مشاهده تخلف، به راننده تذکر دهند تا تصادفات به حداقل برسد.

به گفته وی در موضوعات انتظامی نیز به عنوان خادم ملت توصیه می‌کنیم که مردم خانه‌هایشان را رها نکنند و ملاحظات امنیتی رعایت شود و اگر اتفاقی بیفتد پلیس برای امدادرسانی در کنار مردم است.

جانشین فرمانده کل انتظامی درباره هوشمندسازی پلیس تصریح کرد: اصل هوشمندسازی مفهوم گسترده‌ای دارد که در آموزش‌ها و مهارت‌های پلیس دنبال می‌شود تا مأمور فراجا هنگام انجام وظیفه هوشمندانه امور مربوط را مدیریت کند و در کنارش از ابزارهای فنی هم به درستی استفاده شود که بخشی از آن در مرزها انجام شده و در سال ۱۴۰۲ انجام این کار ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدارس کشور گفت: آرامش کشور ما خوشایند استکبار و معاندین نیست لذا هر روز به دنبال بهانه‌ای هستند و اخیراً حرکات ناموزونی را به طور هدفمند دنبال کردند.

سردار رضایی بیان کرد: آنچه متخصصان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل گزارش دادند بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این موضوعات ناشی از استرس و اضطراب و بعضی جاها بازیگوشی بوده یعنی دانش‌آموزان کارهایی را انجام می‌دادند تا کلاس‌های درس تعطیل شود.

سردار رضایی افزود: بخش محدودی هم شیطنت بوده که از مواد بدبو در مدارس استفاده شده و وقتی گزارش وزارت بهداشت در حوزه درمان ارائه شد، تعداد محدودی بیش از یک هفته بستری بودند و بقیه مرخص شدند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: هدف دشمن از انجام این کار، این بود که شرایطی را در کشور ایجاد کنند تا در آستانه سال نو فضای تلخی برای مردم به وجود آید که خوشبختانه با هوشیاری مردم و اقدامات دستگاه‌های مختلف این تحرک خنثی شد و تقریباً فروکش کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه انتظامی هم بر اساس تکلیفی که برایش مشخص شده است، گشت‌های انتظامی را اطراف مدارس به طور محسوس و نامحسوس تشدید کرد و همانطور که اعلام شد ۱۱۸ نفر به عنوان مشکوک و مظنون دستگیر شدند که سیر بررسی‌ها ادامه دارد.

Share