سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد؛

در کمتر از ۲۴ ساعت حریق جنگل‌های گیلان مهار شد

سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه حریق جنگل‌های استان کمتر از ۲۴ ساعت مهار شد، گفت: باتوجه به وزش باد گرم و افزایش دما، مسافران از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سرخوش کرم زاده با اشاره به وزش باد گرم و اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: وزش باد شدید و گرم موجب آتش سوزی برخی مناطق جنگلی گیلان شد که با حضور به موقع یگان‌های حفاظت، کمک‌های مردمی و پای کار آمدن ستاد مدیریت بحران استان، مهار شد.

وی با اشاره به وقوع حریق در جنگل‌های ماسال، رضوانشهر، تالش و سیاهکل، افزود: این آتش سوزی‌ها که عصر دیروز اتفاق افتاده بود سطحی بوده و آسیب چندانی به درختان وارد نشد.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه حریق جنگل‌های استان کمتر از ۲۴ ساعت مهار شد، گفت: این آتش سوزی با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، قرقبانان مناطق، نیروهای مردمی، نیروهای آتش نشانی و بخشداری‌ها مهار و خاموش شد.

کرم زاده با تاکید بر اینکه از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و کوهستانی گیلان جدا خودداری شود، اضافه کرد: با توجه به وزش باد گرم و افزایش دما در استان، در صورت روشن کردن آتش، پیش از ترک محل، از خاموش بودن آن اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به نقش اثرگذاری مردم در حفظ مراتع و جنگل‌ها، افزود: مردم در صورت مشاهده حریق در جنگل‌های گیلان، سریعاً مورد را به شماره امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند تا در عملیات اطفا تسریع بخشیده شود.

Share