دادستان بندر انزلی خبر داد:

حریق تالاب انزلی مهار شد | تحقیقات مقدماتی در چارچوب مقررات در حال انجام است

دادستان بندر انزلی از اطفای کامل آتش سوزی تالاب انزلی خبر داد و گفت: شامگاه امشب و با اطلاع آتش سوزی در سوسر روگا تالاب بین المللی انزلی حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  اکبر سبحانی  اظهار کرد: شامگاه امشب و با اطلاع آتش سوزی در سوسر روگا تالاب بین المللی انزلی حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار از تالاب بین المللی انزلی در این منطقه مورد حریق واقع شده بود، افزود: عملیات اطفاء حریق از ساعت ۲۰ آغاز و با تلاش نیروهای عملیاتی تا قبل از ساعت ۲۲ به صورت کامل اطفاء شد.

سبحانی با بیان اینکه یک نفر مظنون تحت نظر است، تاکید کرد: تحقیقات مقدماتی در چارچوب مقررات در حال انجام است.

دادستان بندر انزلی با اشاره به اینکه در گذشته پرونده‌هایی در رابطه با حریق عمدی تالاب در شهرستان مورد پیگیری قضایی قرار گرفته، تصریح کرد: طی ۲۰ ماه اخیر با افرادی که حریق عمدی در تالاب داشتند پس از شناسایی و تشکیل پرونده برخورد قانونی صورت گرفته است.

سبحانی تاکید کرد: دو خاطی که در دو پرونده جداگانه در خصوص آتش افروزی و حریق عمدی تالاب انزلی دست داشتند شناسایی و پس از طی مراحل قانونی به کیفر پنج سال حبس محکوم و در حال حاضر در زندان بندر انزلی تحمل حبس می‌کنند.

دادستان بندر انزلی گفت: دستگاه قضایی با افرادی که دست درازی و دست اندازی نسبت به اموال بیت المال دارند هیچ اغماضی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بستر تالاب از اموال دولتی محسوب می‌شود و با افرادی که طی حریق عمدی قصد تصرف عدوانی آن را دارند دستگاه قضایی با قاطعیت برخورد می‌کند.

Share