فرماندار تالش خبر داد:

جبران کمبود و ضعف برق شهرستان تالش با احداث پروژه بزرگ پست برق ۲۳۰ کیلو ولت

فرماندار تالش از آغاز عملیات اجرایی پست برق ۲۳۰ کیلو ولت تالش با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: دولت مردمی آیت الله رییسی با همکاری همه دستگاه‌ها به دنبال تحقق انباشت مطالبات عمومی مردم در حوزه‌های عمرانی و زیرساختیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیا عاشوری فرماندار تالش با اعلام این خبر با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های شهرستان زمینه‌ی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را فراهم می‌اورد گفت: شهرستان تالش با دارا بودن فرهنگ بومی غنی دارای ظرفیت زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی گردشگری صنایع چوب  ک غیره میباشد که لازمه‌ی شکوفایی و رونق ان به زیرساخت‌های لازم در منطقه بستگی دارد.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت مردمی دکتر رییسی تلاش همه دستگاه‌های اجرایی دولت در سطح مدیران کل استان و روسای ادارات شهرستانی در کنار تلاش نماینده محترم مردم تالش در مجلس شورای اسلامی جناب اقای محمدیاری و همچنین پیگیری‌های دلسوزانه امام جمعه محترم جناب دکتر نورزاد و همراهی دستگاه قضایی بر ان بوده تا شهرستان از نظر زیرساخت‌هایی که در طول سالهای قبل مغفول مانده جبران شده تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال فراهم اورده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان تالش با بیان اینکه ضعف برق در سرتاسر شهرستان تالش نه تنها بخش خانگی را دچار بحران کرده بود بلکه بخش‌های مختلف به خصوص صنایع اصناف و کشاورزی در منطقه به دلیل ضعف شدید برق با چالش جدی مواجه شده بود که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده از سوی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های پست ۶۳ کیلو ولت در بخش کرگانرود به بهره برداری رسید که موجب بر طرف شدن ضعف برق بخش کرگانرود و دهستان ساحلی جوکندان در بخش مرکزی شده است.

عاشوری ادامه داد: پیرو تکمیل زیرساخت‌های لازم در حوزه برق با پیگیری‌های انجام شده و بنا به درخواست مسئولین برق منطقه‌ای استان زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار با مساعدت دستگاه قضایی و منابع طبیعی در اختیار شرکت برق منطقه‌ای جهت احداث پروژه‌ی بزرگ پست برق ۲۳۰ کیلو ولت قرار گرفت.

عاشوری با بیان اینکه احداث این پست بخش عمده‌ی مشکلات برق در حوزه‌ی خانگی، صنایع و کشاورزی منطقه را برطرف خواهد کرد عنوان داشت: اعتبار این پروژه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی ان آغاز خواهد شد.

فرماندار تالش بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه‌ی عمرانی و زیر ساختی از زمان روی کار آمدن دولت مردمی جناب اقای رییسی در شهرستان تالش را برشمرد و گفت: پروژه‌هایی چون بهره برداری از پل روگذر تقاطع خرجگیل اسالم به خلخال- که به مدت ۱۰ سال پروژه بلاتکلیف رها شده بود همچنین بهره برداری از فاز اول ۷ کیلومتر روشنایی کمربندی اسالم به تالش – که تا پایان سال فاز دوم آن تکمیل خواهد شد از جمله پروژه‌هایی است که با حمایت‌های استاندار محترم جناب دکتر اسداله عباسی و پیگیری‌های نماینده شهرستان محقق گشته است.

کیا عاشوری استانداردسازی و تجهیز ورزشگاه پوریای ولی شهر تالش و فراهم نمودن شرایط میزبانی چوکا درمسابقات لیگ اول را یکی دیگر از اقدامات دولت در راستای مطالبات مردم و جوانان ورزش دوست منطقه قلمداد کرد و عنوان داشت: در حوزه راه‌های روستایی بعد از سال‌ها شاهد شروع مجدد نهضت آسفالت از قبیل: پروژه روکش جاده اسالم به خلخال با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد تومان، اجرای روکش آسفالت کیشون بن به ماشین خانه و اجرای پروژه راه روستایی حیان، سوراپشت، بلوطه، تالش محله، درازلو، سید نیکی به راهنما محله توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان، و همچنین آسفالت معابر روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش کرگانرود و اسالم بودیم که توانست رضایتمندی مردم را جلب کند.

فرماندار تالش با اشاره به مشکلات اب شرب در شهرستان از انعقاد قرارداد رفع مشکلات آب شرب ۱۵۶ روستای شهرستان تالش در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان خبر داد و تاکید داشت با اجرای این پروژه که بخشی از ان انجام شده و بخش ی دیگر در حال اجرا میباشد بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه در منطقه برطرف خواهد شد.

عاشوری با بیان اینکه بهره برداری از گاز خانگی روستاهای کوهستانی در روستای گل کرگانرود و  روستاهای کوهستانی بخش مرکزی به دلیل تعارض درون دستگاهی سال‌ها موضوع اشتراک‌پذیری آنان بلاتکلیف رها شده بود اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده موضوع اشتراک‌پذیری روستاهای کوهستانی خوشه مریان برطرف و در دهه فجر ۱۴۰۱ مردم از نعمت گاز خانگی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در خصوص تعیین تکلیف گازرسانی ادامه پروژه خوشه مریان عقد قرارداد پیمانکار جدید انجام شده است و پیمان جدید با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان برای روستاهای باقی مانده خوشه مریان انجام خواهد شد.

عاشوری همچنین تکمیل پروژه احداث و خط انتقال چاه فلمن که منجر به  رفع مشکل تامین آب شرب شهر تالش گردیده است پیگیری تکمیل پل داخل شهر اسالم که بناست تا عید نوروز یک باند پل اسالم افتتاح شود و همچنین پیگیری مشکلات نواقص محور اسالم به لیسار که منجر به عقد قرارداد شرکت زیر ساخت با شرکت ایران پل برای ترمیم نواقص جاده‌ای پونل تا لیسار شده است و پیگیری پرداخت خسارت تند باد آذر سال ۱۴۰۰ – برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته را از دیگر عملکرد دولت در حوزه‌ی عمرانی و زیر ساختی در طول عمر یک سال و نیم دولت با همکاری همه دستگاه‌ها انجام شده برشمرد.

کیا عاشوری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گفت: مشکل نان از دغدغه‌های هر روزه مردم در منطقه بود که با پیگیری‌های انجام شده شاهد افزایش ماهانه ۵۰۰۰ کیسه سهمیه آرد دائمی نانوایی‌های نوع ۱ و ۲ علاوه بر سهیمه اختصاصی شهرستان بودیم که بخش قابل توجه‌ای از مشکلات مردم را برطرف کرد.

وی افزود: دولت از ابتدای شروع کار خود بر نظارت جدی بر ارد و نان تاکید داشته است و در شهرستان تالش نیز ساماندهی وضعیت نانوایی‌های سطح شهرستان و اجرایی‌سازی طرح بازرسین مقیم بسیجی در نانوایی‌ها با هدف مبارزه با وخاقات احتمالی هدف بهبود وضعیت ارد و نان در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار تالش در پایان گفت در طول یک سال با بهره برداری از ۲۲۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ میلیارد تومان در هفته دولت سال ۱۴۰۱ و
بهره برداری از ۲۹۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۴۹میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۰۸ میلیارد تومان پروژه عمرانی به بهره برداری رسید و تقدیم مردم شریف شهرستان شد.

Share