کوچکی نژاد به بهانه روز جهانی راهنمایان گردشگری عنوان کرد؛

توجه به ۲ خواسته انجمن راهنمایان گردشگری در بودجه ۱۴۰۲

نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به بهانه ۲ اسفند مصادف با ۲۱ فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری ضمن تبریک این روز به اهمیت این شغل در رضایتمندی گردشگران اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده رشت و عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به بهانه ۲ اسفند مصادف با ۲۱ فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری ضمن تبریک این روز به اهمیت این شغل در رضایتمندی گردشگران اشاره کرد.

جبار کوچکی نژاد گفت: سفر بدون راهنمای گردشگری منجر به درک حداقلی از میراث و عدم شکل گیری تجربه کامل سفر می‌شود. لذا به هموطنان توصیه میکنم از تفسیر مفسران تاریخ و طبیعت این سرزمین در سفرهای خود بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر نقش راهنمایان گردشگری در شکل‌گیری برند مقصد ایران و خلق ارزش مشتری بسیار حائز اهمیت است.

این نماینده همچنین درباره حمایت مجلس از گردشگری و راهنمایان گردشگری گفت: نمایندگان مجلس باور دارند که گردشگری یک اولویت استراتژیک جهت توسعه همه جانبه کشور است. لذا بودجه خاص برای مبارزه با ایران هراسی جهت از بین بردن سیاه نمایی رسانه‌های خارجی مصوب کرده ایم.

کوچکی نژاد افزود: همچنین طی جلساتی که با هیئت مدیره جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران داشتیم، در راستای حفظ راهنمایان گردشگری به عنوان نیروی متخصص این صنعت دو خواسته این صنف در اولویت برای بودجه ۱۴۰۲ قرار گرفته است.

وی از ایجاد یک ردیف بودجه مختص بیمه و امور رفاهی راهنمایان گردشگری ذیل بودجه‌های وزارت گردشگری و همچنین معافیت راهنمایان گردشگری از پرداخت عوارض خروج از کشور با توجه به سابقه موجود در قانون عوارض خروج از کشور مصوب ۱۳۶۴ خبر داد.

Share