کوچکی نژاد در جلسه شورای برنامه ریزی:

مجلس با بودجه استانی آموزش و پرورش مخالفت می کند | نرخ ۳۵ درصدی بیکاری جوانان نگران کننده است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، بودجه جاری استان گیلان را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: مجلس با بودجه استانی آموزش و پرورش مخالفت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد در شورای برنامه ریزی توسعه استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه طرح های کمیته های ۴۸گانه توسعه راهبردی باید در شورای برنامه ریزی استان بررسی شود، اظهار کرد: برگزاری نشست کمیته ها نباید مدیران را از رسیدگی و پاسخگویی به مردم باز دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم با ایشان، افزود: اعتماد مردم سرمایه امنیتی کشور است و لذا باید به مردم کمک کنیم و وعده های غیر عملیاتی ندهیم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، نرخ ۳۵ درصدی بیکاری جوانان را نگران کننده دانست و تصریح کرد: اشتغال مطالبه جدی مردم است که در بودجه ۹۷ باید به این مهم بپردازیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، با بیان اینکه با افت ۴۰ درصدی بودجه عمرانی ۹۷ مواجه هستیم، یادآور شد: براساس تبصره ۱۸، مقرر شده بود که از محل افزایش قیمت سوخت، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال هزینه شود که متوقف شده است.

وی با اشاره به تبصره حذف دهک های پردرآمد یارانه بگیر، خاطرنشان کرد: اختیار حذف دهک های پردرآمد در راستای هدفمندی یارانه ها در دست دولت است. البته هدفمندی یارانه ها به معنی شناسایی نیازمندان نیست، بلکه باید پردرآمدها را حذف کنیم.

کوچکی نژاد، با بیان اینکه عدم تحقق افزایش قیمت سوخت و حذف نشدن یارانه پردرآمدها به بودجه عمرانی سکته وارد می کند، گفت: در حال حاضر ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه جاری دولت است که باید صد درصد تخصیص پیدا کند و لذا حمله به سمت بودجه اندک عمرانی وجود دارد، زیرا ۴۰ درصد نیروها طرحی و شرکتی هستند و نمی توان دریافتی آنان را نادیده گرفت.

وی بودجه جاری استان گیلان را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: مجلس با بودجه استانی آموزش و پرورش مخالفت می کند، زیرا از یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان بودجه جاری گیلان، ۹۴۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش می رسد که در صورت نیاز استان، ممکن است فرهنگیان را دچار بحران کند. اگر قرار است بودجه آموزش و پرورش استانی شود، باید مشیء هیئت امنایی داشته باشد.

نماینده رشت در مجلس، با اشاره به در پیش بودن سال بحران آب و خشکسالی، تاکید کرد: گیلان در سال های پرآب به ویژه در لشت نشاء، کوچصفهان و آستانه اشرفیه بحران دارد، زیرا از هیچ مسیر آبی اعم از رودخانه سنتی یا کانال های مدرن برخوردار نیست لذا باید از اول سال فکری به حال مردم منطقه بکنیم.

کوچکی نژاد آب بندان های گیلان را بیش از ۱۰ هزار هکتار دانست و عنوان کرد: مردم با کمک بخشداران و دهیاران حاضر به احیا و بازسازی آب بندان ها هستند، اما متاسفانه اراده لازم در مدیران وجود ندارد که باید به فکر باشیم.

Share