مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خبر داد:

احداث حدود ۷۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار از ابتدای سال تا پایان مهرماه در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از احداث قریب به ۷۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در استان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: اولویت برای احداث کابل خودنگهدار مناطق کمتر برخوردار و همچنین دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت‌رسانی برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از احداث قریب به ۷۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در استان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

مهدیزاده گفت: یکی از معضلات و چالش‌های اساسی استان گیلان، موضوع فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر است.

وی تاکید کرد: استان گیلان به دلیل شرایط جوی و همچنین مواجه با بحران‌های طبیعی سهمگین نظیر بارش‌های برف سنگین، رطوبت و شرجی بودن هوا، تندباد و طوفان‌های فصلی ایجاب می‌کند که شبکه‌های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف، مورد نوسازی و مقاوم‌سازی قرار گیرد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: از دیگر مزایای اصلی استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی برق، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستائی و کاهش میزان استفاده‌های غیر مجاز از برق اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف هنوز ۱۳ هزار کیلومتر از شبکه‌های استان گیلان شبکه‌های سیمی است و با تأکید بر لزوم تعویض این شبکه به کابل خودنگهدار اظهار داشت: این موضوع می‌طلبد که با سرعت و برنامه دقیق‌تر تبدیل کل شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار را انجام دهیم.

مهدیزاده تاکید کرد: همت و همراهی مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و منابع مالی لازم برای نوسازی شبکه‌های توزیع برق گیلان امری ضروری و مورد درخواست است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم وجود مشکلات مالی و تنگناهای موجود در این زمینه، از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۷۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی استان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: اولویت برای احداث کابل خودنگهدار مناطق کمتر برخوردار و همچنین دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت‌رسانی برخوردار شوند.

گفتنی است شرکت توزیع برق گیلان در کل استان با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در حال خدمت‌رسانی به مردم شریف استان است.

Share