مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در اجلاسیه نماز لشت نشا:

از انجام برنامه‌های روتین در حوزه نماز دست برداریم | فرزندان ما باید تجربه خوبی از نماز داشته باشند

فائزی با تأکید بر اینکه باید از انجام برنامه‌های روتین دست برداریم و به برنامه‌های کلیدی در زمینه گسترش نماز بپردازیم، گفت: ما به وسیله نماز به خداوند نزدیک می‌شویم و از نعمت‌های الهی بهره می‌گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در اجلاسیه نماز مدرسه صدیقه طاهره (س) لشت نشا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، توجه به نماز را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: هیچ نمادی بالاتر از نماز برای ارتباط با خداوند وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه نماز فوق واجبات الهی است، اظهار داشت: در نگاه توحیدی، ما هرچه داریم از خداوند متعال داریم.

وی با تأکید بر اینکه باید از انجام برنامه‌های روتین دست برداریم و به برنامه‌های کلیدی در زمینه گسترش نماز بپردازیم، گفت: ما به وسیله نماز به خداوند نزدیک می‌شویم و از نعمت‌های الهی بهره می‌گیریم.

فائزی رضایت خداوند از انسان را فوق رضایت‌ها دانست و اظهار کرد: فرزندان ما باید تجربه خوبی از نماز داشته باشند بنابراین مدرسه ظرفی برای این تجربیات است.

وی ادامه داد: علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به نماز با زور امکان‌پذیر نیست بلکه باید دانش‌آموزان ما تجربه شیرینی از نماز و نمازخانه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: مدیران و معلمان ما با نماز خواندن در مدرسه دو کار مهم انجام می‌دهند، اول اینکه واجب شرعی خود را انجام دادند و دوم اینکه، فرزندان ما را به خواندن نماز ترغیب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خداوند ریشه تمام زیبایی‌ها و کمالات است، تأکید کرد: زیبا نیست که نمازخانه‌های مدارس ما فرش شده و مرتب باشند اما در ساعت نماز خاک غربت در آن باشد و استفاده‌ای از نمازخانه‌ها نشود.

فائزی با بیان اینکه خواندن نماز با بخشنامه امکان‌پذیر نیست، گفت: ما فکر کارهای از بالا به پایین اثربخش است بلکه اینگونه نیست کارهای پایین به بالا اثربخش است.

وی ادامه داد: بنده تحسین می‌کنم دانش‌آموزی را که نماز خواندن را در مدرسه آموزش ببیند و در خانه خواندن نماز را به پدر و مادر خود آموزش دهد و به انجام آن تأکید کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: گمشده حقیقی ما خداوند متعال است، نه پول، خانه، خودرو و… بنابراین ما باید به دنبال ذات باری‌تعالی باشیم.

Share