نماینده آستانه اشرفیه در مجلس خبر داد؛

احداث پل روگذر شهری در آستانه اشرفیه | اسکله بندر کیاشهر ۲۰ ساله متروکه است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس از احداث پل روگذر شهری خبر داد و گفت: ورودی شهر آستانه اشرفیه از سمت رشت چندان وضعیت مطلوبی ندارد و برای حل این موضوع پل روگذر شهری احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابراهیم نجفی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده که بودجه مصارف عمومی آن بالغ ۱ هزار و ۹۸۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: دولت بر اساس اعتبارات مالی در صدد اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و همین موضوع در استان گیلان هم پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قانون نهضت ملی جهش مسکن، بیان کرد: بر اساس این قانون دستگاه‌ها موظف هستند تمامی زمین‌ها و املاک حوزه استحفاظی را برای اجرای طرح ملی مسکن به راه و شهرسازی واگذار کنند.

عدم تمکین دستگاه‌ها در واگذاری اراضی و املاک برای اجرای طرح ملی مسکن

نجفی با بیان اینکه دستگاه‌ها در واگذاری اراضی و املاک برای اجرای طرح ملی مسکن به قانون تمکین نکردند، گفت: بانک‌ها باید ۲۰ درصد از سودشان را از منابع داخلی در بخش تسهیلات طرح جهش مسکن اختصاص دهند که در طول یکسال از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان کمتر نباشد اما از این رقم فقط ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در صورت عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات در سال آتی، مشمول جرایم می‌شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از واگذاری زمین و مسکن رایگان برای خانواده‌های دارای ۴ فرزند به بالا خبر داد و اضافه کرد: طرح تشویقی فرزند آوری و ارتقای جوانی جمعیت مورد توجه دولت و مجلس است.

حل مسئله خودرو با هم خوانی عرضه و تقاضا اتفاق می‌افتد

نجفی با بیان اینکه حل مسئله خودرو با هم خوانی عرضه و تقاضا اتفاق می‌افتد، گفت: مجلس در قانون ساماندهی صنعت خودرو، وزارتخانه صمت را مکلف کرده تا با لحاظ کردن منابع ارزی و حمایت از تولید داخلی، نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه نا ترازی در صنعت خودرو قیمت‌ها را نجومی کرده است، افزود: نا ترازی در صنعت خودرو و عدم برابری عرضه و تقاضا قیمت خودروها را دستخوش تغییر کرده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مجلس با بورسی شدن خودرو مخالف است، گفت: عرضه خودرو در بورس، افزایش قیمت‌ها را به همراه داشته که مجلس با مخالفت شدید نمایندگان، دولت را متقاعد کرد تا فروش خودرو در بورس منفی شد.

گیلان دارای ۹ هزار هکتار آب بندان است

نجفی با بیان اینکه گیلان دارای ۹ هزار هکتار آب بندان است، اضافه کرد: از این میزان ۲ هزار هکتار سهم آستانه اشرفیه است.

وی با تاکید بر لایروبی اصولی و درست آب بندان ها، افزود: با لایروبی درست و به موقع ۹ هزار هکتار آب بندان، می‌توان ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب را ذخیره کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب منطقه‌ای نسبت به لایروبی آب بندان اقدام عاجل کند، گفت: مجوز لایروبی و ساماندهی ۲۰ آب بندان در آستانه اشرفیه اخذ شده است.

نجفی با اشاره به روند ادامه سد لاستیکی انبار سر آستانه اشرفیه، بیان کرد: برای اجرای طرح لاستیکی انبار سر با مشکلات اجتماعی در خصوص تملک دارایی مواجه بودیم که با پیگیری‌ها، حل و فصل شد.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه نوروز و سال جدید، افزود: آستانه اشرفیه ظرفیت گردشگری زیارتی و ساحلی دارد.

اسکله بندر کیاشهر ۲۰ ساله متروکه است

نماینده آستانه اشرفیه با بیان اینکه اسکله بندر کیاشهر ۲۰ ساله متروکه است، گفت: با فعال سازی طرح جامع بوجاق، اسکله متروکه بندر کیاشهر رونق خواهد گرفت.

نجفی با بیان اینکه پل کابلی آستانه اشرفیه بعد از یک دهه وقفه به بهره برداری رسید، اضافه کرد: ورودی شهر آستانه اشرفیه از سمت رشت چندان وضعیت مطلوبی ندارد و برای حل این موضوع پل روگذر شهری احداث می‌شود.

وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر خبر داد و افزود: با تخصیص این اعتبار پروژه در مرحله پایانی قرار دارد.

Share