سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جنرال گیلان در سال آینده | بیمارستان ۴۱۲ تختخوابی لاکان در مراحل پایانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهار کرد: بیمارستان ۴۱۲ تختخوابی سایت لاکان رشت مراحل پایانی را طی می کند این بیمارستان برای مراجعه بیماران شرق و غرب گیلان است و برای حل مشکلات بیماران رشت این بیمارستان جنرال را در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست علوم پزشکی استان گیلان صبح روز یکشنبه ۲۸ اسفند در جمع اصحاب رسانه با قدردانی از رسانه‌های استان گیلان در زمینه اطلاع‌رسانی اخبار حوزه بهداشت و درمان گفت: از زمانی که کار خود را در دانشگاه به عنوان سرپرست با شعار “توسعه مشارکت، برقراری عدالت و نظام سلامت” آغاز کردم شاهد این همکاری بودم.
محمد تقی آشوبی با اشاره به اینکه برنامه ما در سال آینده به صورت تهاجمی است، یادآور شد: تمام تلاش خود را برای اینکه کارها تدافعی نباشد خواهیم کرد.
وی در مورد بیمارستان لاکان رشت نیز گفت: پروژه بیمارستان ۴۱۲ تختخوابی لاکان مراحل پایانی خود را طی میکند و مناطق غرب و شرق استان را قادر است پوشش دهد.

آشوبی با اشاره به اینکه از نیازهای استان گیلان بیمارستان ۸۰۰ تخت خوابی جنرال است، گفت: گیلان از استان‌هایی است که چنین بیمارستانی ندارد و توانستیم مجوز ساخت این بیمارستان را بگیریم و از سال اینده اقدامات اولیه برای ساخت آن را آغاز خواهیم کرد.
وی با بیان این مطلب که کرونا هنوز تمام نشده است، گفت: از مردم می‌خواهیم که نکات  بهداشتی را رعایت کرده و زدن ماسک را فراموش نکنند چراکه در حال حاضر ۹۲ بستری کرونایی در گیلان داریم.
سرپرست علوم پزشکی استان گیلان در مورد اینکه یکی از مشکلات برای بیماران تهیه دارو است گفت: سامانه۴۴۰۱ از جمله اقداماتی است که بیماران می‌توانند از طریق این سامانه داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند این سامانه از ۸ صبح تا ۸ شب پاسخگو خواهد بود.
وی درباره اتفاقات اخیر در مدارس نیز خاطر نشان کرد: ۸۰ دانش آموز را خودم ویزیت کردم، معاینات، شرح حال و آزمایشات انجام دادیم اما چیزی پیدا نشد که اعلام کنیم.
آشوبی در مورد جذب نیرو در علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: نیروها از طریق آزمون اردیبهشت ۱۴۰۲ جذب خواهند شد و استان را از نیروهای مورد نیاز غنی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز همه پرسنل بهداشت و درمان در آماده‌باش کامل قرار دارند و خدمات لازم را به گردشگران و هم استانی‌ها ارائه می‌دهند.

Share