مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان اعلام کرد؛

۹۹.۸ درصد پرونده‌های تعزیراتی در گیلان رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: از ابتدای سالجاری با رسیدگی به ۲۰ هزار و ۸۸۶ پرونده، ۹۹.۸ درصد پرونده‌ها رسیده به این مجموعه مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی امینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: از ابتدای امسال ۲۰ هزار و ۹۳۲ پرونده در شعب رسیدگی بدوی تعزیرات حکومتی تشکیل شد که فقط ۱۸۹ پرونده باقی مانده است.

وی افزود: برای متخلفان پرونده‌های رسیدگی شده رای محکومیت صادر و در مجموع به پرداخت چهار هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

امینی گفت: علاوه بر این ۱۴ هزار و ۴۱ پرونده در واحدهای اجرایی احکام تعزیرات حکومتی گیلان تشکیل شد که از این تعداد نیز ۱۳ هزار و ۹۰۴ پرونده یعنی ۹۹ درصد رسیدگی و مختومه شد و در مجموع یک هزار و ۳۳۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال جریمه طی آرای محکومیت صادره از متخلفان این پرونده‌ها وصول شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به عملکرد گشت‌های سیار در استان بیان کرد: طی امسال یک هزار و پنج اکیپ گشت، ۶ هزار و ۲۶۴ مورد بازرسی انجام دادند که در جریان این بازرسی‌ها یک هزار و ۱۶۲ واحد متخلف شناسایی شدند.

به گفته وی ، برای سه هزار و ۳۸ پرونده تشکیل و رسیدگی شده در این مدت هم در مجموع ۱۴۱ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال جریمه تعیین شد.

وی در مورد پرونده‌های تشکیل شده در بخش آرد و نان نیز گفت: در این مدت سه هزار و ۷۳ پرونده در خصوص آرد و نان تشکیل شد که سه هزار و ۷۱ پرونده مختومه و متخلفان به پرداخت حدود ۴۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

امینی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده تخلفات پرونده‌های تشکیل شده در بخش آرد و نان شامل؛ کم‌فروشی، عدم رعایت ساعت پخت در ایام تعطیلات، عرضه خارج از شبکه ، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و گران‌فروشی بود.

وی در مورد پرونده‌های تشکیل شده در مورد برنجکوبی و برنج‌فروشان هم گفت: در این بخش به صورت ویژه ورود کرده ایم و از ابتدای امسال ۲۰۳ پرونده تشکیل شد که ۲۰۲ مورد مختومه و متخلفان به ۴۰۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند که عمده تخلفات نیز اعلام نکردن موجودی کالا، گرانفروشی، عدم درج قیمت، صادر نکردن فاکتور و احتکار بود.

امینی در بحث پرونده های تعهدات ارزی نیز عنوان کرد: ۶۳ پرونده در این بخش تشکیل شد که از این تعداد ۵۴ مورد مختومه و برای ۹ نفر محکومیت صادر شد که میزان جرائم صادر شده برای این افراد نیز ۱۶۹ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال بود.

این مسئول گفت: ارزش تقریبی این پرونده‌های ارزی نیز شامل؛ ۴۱ میلیون یورو، ۲ میلیون دلار، سه میلیون یوآن چین، ۱۱۹ میلیون روبل روسیه ، ۲میلیون لیر ترکیه و ۱۹۲ میلیون وون کره جنوبی بود.

Share