مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد:

تشکیل ۴۲۶ پرونده تخلف در حوزه نان، روغن، مرغ و تخم مرغ طی یک هفته

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان، با بیان اینکه طی یک هفته اخیر ۴۰ پرونده در بخش روغن خوراکی تشکیل شده است، گفت: همچنین ۲۹۲ پرونده در بخش آرد و نان و ۹۴ پرونده در بخش مرغ و تخم مرغ تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرتضی امینی در حاشیه بازدید از نانوایی های شهرستان رشت که با همراهی بازرسی تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و اتاق صناف انجام شد، در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعدادی از واحدهای نانوایی متخلف شناخته شدند و یک واحد آن به دلیل کم فروشی تعطیل و پلمب گردید، گفت: ایت پرونده خارج از نوبت در یکی از شعب تعزیرات حکومتی استان در حال رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها طی یک هفته اخیر ۴۰ پرونده در بخش روغن خوراکی تشکیل شده است، افزود: شاهد محکومیت ۵۲۷ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۶۰ ریالی متخلفین بودیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان همجنین از تشکیل ۲۹۲ پرونده در بخش آرد و نان با میزان محکومیت یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۳۰۲ ریال خبر داد و اظهار کرد: در بخش مرغ و تخم مرغ نیز با تشکیل ۹۴ پرونده، متخلفین را به پرداخت جریمه ۵۹۷ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۰۸ ریالی محکوم کردیم.

امینی هرگونه افزایش قیمت کالا بدون مجوز ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان را غیر قانونی دانست و ادامه داد: در تولید و توزیع چهار قلم کالا هیچ مشکلی وجود نداشته لذا افزایش قیمت کالا باید با تصمیم ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باشد؛ در غیر این صورت با آن واحد برخورد می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت هرگونه تخلف از سوی نانوایی‌ها و اصناف مراتب را با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان اطلاع دهند و همکاری لازم را با دستگاه‌های نظارتی داشته باشند.

Share