مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان هشدار داد؛

خروج خودروهای منطقه آزاد انزلی از محدوده قانونی حکم قاچاق خواهد داشت

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت: خودروهای با پلاک منطقه آزاد خودروهایی هستند که نمی‌توانند از نقاط تعیین شده خارج گردند و در صورت خروج از محدوده تعیین شده، ضمن تعیین جرائم سنگین، خودروی مربوطه توقیف و طبق قانون قاچاق با آن برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی امینی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان بیان کرد: خودروهای با پلاک منطقه آزاد خودروهایی هستند که نمی‌توانند از نقاط تعیین شده خارج گردند و در صورت خروج از محدوده تعیین شده، ضمن تعیین جرائم سنگین، خودروی مربوطه توقیف و طبق قانون قاچاق با آن برخورد می‌شود.

امینی با تکذیب افزایش محدوده تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی و اینکه در این خصوص هیچ قانون جدیدی مصوب نشده است، افزود: مدتی است خودروهایی با پلاک منطقه آزاد انزلی در شهرهای تالش و آستارا در حال خرید و فروش است و گفته شده که تردد خودروهایی با پلاک منطقه آزاد در این شهرستان‌ها مجاز است.

امینی ضمن رد این شایعات، تأکید کرد: اگر خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی را خارج از محدوده تردد، مشاهده کنیم، کالای قاچاق محسوب شده، آن را توقیف می‌کنیم و تحویل منطقه آزاد خواهیم داد و پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قضایی خارج از نوبت به تعزیرات حکومتی گیلان ارجاع خواهد شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در پایان اظهار داشت: ما طبق مصوبه هیأت وزیران عمل می کنیم و طبق قوانین موجود محدوده تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی تا شعاع ۵۰ کیلومتر است.

Share