سید حسین رضویان:

۱۴۰۲ در رشت؛ سال درآمد پایدار برای توزیع عادلانه رفاه نامگذاری شود

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بر اساس تخمین که کارشناسان امروز میزنند ۵۵۰ هزار پلاک ثبتی در شهر رشت وجود دارد، گفت: از این میزان تنها اطلاعات ۳۲۵ هزار پلاک یا کد نوسازی در دست مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حسین رضویان در نطق پیش دستور جلسه شورای شهر رشت با بیان این برنامه‌های سالیانه در ادوار مختلف در شهر رشت منجر به نتایج ملموس برای شهروندان نشده است، گفت: شهروندان در شهر رشت از زیرساخت‌ها و امکاناتی که به صورت عادلانه تقسیم نمی‌شود، گله‌مند هستند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بر اساس تخمین که کارشناسان امروز میزنند ۵۵۰ هزار پلاک ثبتی در شهر رشت وجود دارد، گفت: از این میزان تنها اطلاعات ۳۲۵ هزار پلاک یا کد نوسازی در دست مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: داشتن اطلاعات برای تصمیم‌سازی و تصمیم گیری در مدیریت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این عضو شورا با بیان این مطلب که می‌بایست در مکانیسم ممیزی املاک دقت بیشتری صورت گیرد، یادآور شد: بنابر قانون نوسازی و عمران شهری مصوبه ۱۳۴۷/۹/۷ شهرداری‌ها موظفند هر ۵ سال ممیزی املاک را انجام دهند اما متاسفانه آخرین باری که ممیزی املاک در شهر رشت صورت گرفته و آن هم خیلی قابل دفاع نیست مربوط به سال ۹۳ است.

رضویان با تاکید بر اینکه اطلاعات کسب شده از ممیزی املاک ابتدا سبب شفافیت در حوزه شهرسازی و شناخت وضع موجود شده، افزود: ممیزی املاک حفظ امنیت شهروند در گستره شهر را به همراه دارد و با آگاهی از شرایط واقعی وضع موجود شاکله برنامه ریزی سالانه به سمتی میرود که توزیع عادلانه رفاه و افزایش سرانه‌ها در همه جای شهر قابل شهود خواهد بود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به بودجه پیشنهادی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری، گفت: هزینه‌های این شهر روی هم از حدود ۳۵۰۰ میلیار تومان تجاوز کرده است.

رضویان ادامه داد: بنده با کارشناسان صحبت کردم اگر ممیزی املاک در شهر رشت صورت بگیرد ۷۵۰۰ میلیارد تومان به رقم امروز درآمد پایدار برای این شهر ایجاد می‌کند.

وی با انتقاد از کم کاری‌های صورت گرفته اظهار کرد: مدت هاست قرار شده در ۲ منطقه ۱ و منطقه ۴ ممیزی انجام شود اما هنوز هم همین به نتیجه نرسیده است.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مبلغ پیش‌بینی شده برای ممیزی برای این دو منطقه ۱۵ میلیارد تومان است، افزود: اگر در سه منطقه دیگر هم ممیزی املاک اتفاق بیفتد این رقم مجموعاً ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

رضویان افزود: امروز بنده به عنوان عضو شورا و یقیناً بسیاری از همکاران عزیزم از مدیریت شهری نیز می‌خواهم که که موضوع ممیزی املاک در شهر جدی گرفته شود و حتی می‌توانیم سال ۱۴۰۲ را در مدیریت شهری به عنوان «سال درآمد پایدار برای توزیع عادلانه رفاه» نامگذاری کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: بنده معتقدم این اتفاق نخواهد افتاد مگر این که به سمت سیاستگذاری کاربردی برای پدید آوردن آن درآمد پایدار باشیم.

Share