رئیس شورای شهر رشت تاکید کرد:

پرداخت بالاترین مبلغ ماهیانه در بودجه ۱۴۰۱ به رانندگان استجاری شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت، بالاترین مبلغ در مقایسه با دیگر دستگاه‌های استان برای رانندگان استیجاری شهرداری رشت منظور و به صورت ماهیانه پرداخت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی ترافیک شورای رشت، اظهار کرد: برگزاری این همایش اقدام بزرگی بود که یقینا از موارد مطرح شده در آن می‌توانیم در راستای رفع برخی از مشکلات ترافیکی و همچنین تکمیل طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت استفاده بهینه کنیم.

وی به‌ عدم پوشش مناسب رسانه‌ای این همایش اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رفت این همایش به نحو بهتری در رسانه‌ها مورد بازتاب خبری قرار بگیرد اما این گونه نشد و تصور می‌کنم این مورد به علت محدودیت زمانی در برگزاری همایش اتفاق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع فعالیت رانندگان استجاری شهرداری رشت، بیان کرد: موضوع فعالیت رانندگان استیجاری شهرداری رشت از دوران فعالیت شورای چهارم مطرح شد و انصافا منافع شهرداری رشت با این اقدام به خوبی تامین شده است.

کارگرنیا با بیان اینکه ۱۰۸ خودرو در حال حاضر به صورت استیجاری در شهرداری رشت مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: اگر قرار بود شهرداری بابت دریافت این خدمات، افرادی را به صورت ثابت در اختیار بگیرد یقینا هزینه‌های فراوانی تحت عنوان استهلاک، نگهداری خودرو و غیره به شهرداری تحمیل می‌شد و با در اختیار گرفتن رانندگان استیجاری، شهرداری با سودآوری در این حوزه مواجه است.

وی با اشاره به اینکه نباید فقط به فکر منافع خودمان باشیم، افزود: یک خودرو ممکن است از نظر مجموعه شهرداری رشت سرمایه اندکی باشد اما برای افرادی که تحت این عنوان در شهرداری مشغول فعالیت هستند ممکن است تنها سرمایه زندگی‌شان محسوب شود که از طریق همان باید معیشت و تمامی هزینه‌های زندگی خود را تامین و برطرف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه باید به فکر رفع مشکلات رانندگان استیجاری شهرداری رشت نیز باشیم، گفت: با گروه‌بندی رانندگان استیجاری شهرداری رشت تحت عنوان افزایش پرداخت ماهیانه بر اساس نوع خودرو مخالفم و این را بی‌عدالتی می‌دانم و معتقدم همه افرادی که تحت این عنوان با هر نوع مدل خودرو از جمله پراید، پژو و غیره در شهرداری رشت مشغول فعالیت هستند باید دریافتی یکسان داشته باشند و نباید به واسطه نوع مدل خودرو تبعیضی بین آنان قائل شویم.

کارگرنیا با تاکید به حمایت از رانندگان استیجاری شهرداری رشت بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت برای رانندگان استیجاری بالاترین مبلغ ماهیانه نسبت به رانندگان استیجاری فعال در دیگر دستگاه‌های سطح استان گیلان در نظر گرفته شود تا ان شاالله این افراد با دلگرمی بیشتر و معیشت مناسب‌تر بتوانند به ادامه فعالیت بپردازند.

Share