عباسی وعده داد؛

پروژه ریلی رشت – کاسپین طی پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد

استاندار گیلان گیلان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، ۱۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه ای در بخش های مختلف با شعار «ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار» در استان بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گیلان که از شبکه استانی باران پخش شد؛ با اشاره به پروژه های مورد بهره برداری دهه فجر امسال با شعار «ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار» در گیلان، افزود: برای بهره برداری از این تعداد پروژه، ۴۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی این پروژه ها را شامل طرح‌های عمرانی، پروژه های شهرداری ها، صنعت، کشاورزی، آب و مسکن عنوان و بیان کرد: در تلاشیم به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های راهبردی انقلاب را در دولت سیزدهم جامه عمل بپوشانیم.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدارک دیده شده در استان اظهار کرد: از تعداد ۱۱۰۹ پروژه قابل بهره برداری در استان ۹۶۳ پروژه با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان پروژه های عمرانی از جمله آب، راه‌های روستایی، آسفالت و مسکن است.

عباسی از افتتاح ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و ۶۴ واحد مسکن مددجویی بهزیستی طی دهه فجر در استان نیز خبر داد و با بیان اینکه بر اساس آمار تاکنون ۹۵ درصد اشتغال تعهد شده گیلان در دولت سیزدهم محقق شده، تصریح کرد: اهتمام بر آن است صد درصد اشتغال تعهد شده استان را برای امسال محقق کنیم.

وی همچنین ۱۶۰۰ میلیارد تومان از پروژه های شهری آماده افتتاح دهه فجر را مربوط به شهرداری ها خواند و گفت: این پروژه ها در راستای حل مشکلات مردم و ارتقای سطح خدمات شهری انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه های قابل افتتاح مربوط به بخش کشاورزی عموما شبکه های آبیاری است، تصریح کرد: بیشتر آنها مرتبط با اجرای الگوی کشت در بخش شالیزارها، شبکه های آبیاری، اصلاح الگوی برنج کاری، فندق، گل گاوزبان و سایر محصولات همچون بادام زمینی، محصولات باغی، آبزی پروری همچون ماهیان خاویاری، سردآبی و گرمابی است که در این زمینه سرمایه گذاری و اشتغال خوبی هم ایجاد شده است.

وی با اشاره به ۱۸ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهوری، افزود: تمام توان مان را گذاشتیم تا تسهیلات را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

عباسی با بیان اینکه سرمایه گذارانی هم وارد بخش های مختلف توسعه ای و زیرساختی شده اند گفت: در بخش زیر ساخت هم اقدامات خوبی در حال انجام است.

استاندار گیلان به سفر فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به گیلان اشاره و بیان کرد: روس ها برای مشارکت در پروژه راه آهن رشت – آستارا به گیلان آمدند؛ ضمن اینکه پروژه ریلی رشت – کاسپین طی پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد.

عباسی همچنین از اهدای ۲۵۰۰ سند روستایی در دهه فجر امسال به روستاییان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما خدمت صادقانه به مردم و شیرین کردن کام آنها از خدمات و فراهم کردن امکانات بیشتر به یمن پیروزی انقلاب اسلامی است.

Share