آیت الله فلاحتی در بازدید از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت؛

نگهداری از والدین سالخورده وظیفه فرزندان است | سرکشی ما می‌تواند قدری از آلام آنان بکاهد

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاکیدات اسلام درباره نگهداری از والدین سالخورده و وظیفه فرزندان گفت: ممکن است به دلایلی، پدران و مادران در مراکز سالمندان باشند اما باز فرزندان سعی کنند به آنان سر بزنند و سرکشی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در بازدید از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر اظهار داشت: سالمندانی که در این مداکز نگهداری می‌شوند، بعضاً کسی را ندارند لذا سرکشی از آن‌ها می‌تواند برای این عزیزان یک دلگرمی باشد و ما این سرکشی را وظیفه خود می‌دانیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن قدردانی ازمردمِ عزیز و خیرانی که به این مراکز توجه دارند افزود: این عزیزان هم پدران جامعه هستند و سرکشی از آن‌ها نباید ترک شود.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکیدات اسلام درباره نگهداری از والدین سالخورده و وظیفه فرزندان تصریح کرد: ممکن است به دلایلی، پدران و مادران در مراکز سالمندان باشند اما باز فرزندان سعی کنند به آنان سر بزنند و سرکشی کنند.
امام جمعه رشت به دلتنگی‌های سالمندان در آسایشگاه اشاره و بیان کرد: این عزیزان، در درون خود حرف‌ها دارند و جاری شدن اشک از چشمان‌شان نشان می‌دهد که دلتنگ هستند.
وی خاطرنشان کرد: سالمندان این مراکز هم روزی جوان بودند و در حرفه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کارگری و معلمی فعالیت می‌کردند و امروز سرکشی ما و به‌ویژه فرزندان‌شان می‌تواند قدری از آلام آنان بکاهد.

Share