دلخوش در بررسی عملکرد بودجه در حوزه واگذاری دارایی‌ها

مصوبات مجلس به درستی اجرا نمی‌شود | فضای موجود در کشور مخالف سرمایه گذاری است

کاظم دلخوش عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت که مصوبات مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ به درستی اجرا نمی شود که این ضعف بزرگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: متاسفانه مصوبات مجلس اجرا نمی شود و دولت به جای مصوبات، لایحه بودجه را اجرا می‌کند که این یک ضعف بزرگ است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به بندی از لایحه بودجه درباره واگذاری ها گفت: با وجودی که اعلام فهرست شرکت ها تنها آگهی عرضه بلوکی اعلام شده است؛ باید وزارت اقتصاد بنگاه های اقتصادی را بعد از ۳ ماه در جهت اصل ۴۴ طبقه بندی می کرد که در این باره عملکردی وجود ندارد.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: در زمینه اوراق اسلامی باید منابع دقیق تر مشخص شده و گزارش آن به مجلس ارائه شود. از یک میلیون و ۷۶۸ هزار میلیون اعلام شده ۱۱۰ درصد تحقق پیدا کرده، سوال این است که این ۱۰ درصد مازاد به کجا رفته است؟

دلخوش در پایان گفت: فضای موجود در کشور مخالف سرمایه گذاری است؛ در اصل ۴۴ واگذاری ها به ۳ دسته تقسیم شده است اما بخش خصوصی در واگذاری ها سرگردان است و حمایت از واگذاری ها به صورت صوری است.

Share