نماینده انزلی در مجلس تاکید کرد؛

لزوم‌ اولویت بندی عملیات احیای تالاب انزلی | شنبه بازار روگا توسط شهرداری باید دیواره سازی شود

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اولویت بندی برنامه های احیای تالاب انزلی گفت: شنبه بازار روگا توسط شهرداری باید دیواره سازی شود. در صورت راه اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت ۳۳ درصد از آلایندگی‌تالاب از بین می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، احمد دنیامالی پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی چالش‌های احیای تالاب انزلی اظهار کرد: خود پالایی تالاب انزلی بهترین مزیت برای احیای آبراهه‌های تالاب انزلی است.

وی بابیان اینکه اسکله شماره ۱۰ مانع جدی جریان آب در بندرگاه است، افزود: این اسکله توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دهه ۷۰ و در زمان بالا آمدن آب دریای خزر برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به کشتی‌ها ساخه شده بود.

دنیامالی با تاکید بر لزوم اقدام آگاهانه با توجه به منابع موجود تصریح کرد: ۸۰۰ قایقران انزلی از این تالاب ارتزاق می‌کنند و باید این تالاب را زنده نگه داشت.

وی با اشاره به ضرورت حفظ ذخایر توسط شیلات گفت: در صورت راه اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت ۳۳ درصد از آلایندگی‌تالاب از بین می‌رود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت لایروبی شنبه بازار روگا به دلیل حفظ سلامت شهروندان گفت: با توجه به خشک شدن این روگا و ورود فاضلاب به آن سلامت شهروندان در خطر است و باید ضلع جنوبی شنبه بازار روگا توسط شهرداری دیواره‌سازی شود.

دنیامالی تصریح کرد: باید عملیات احیای تالاب انزلی اولویت‌بندی شود و با توجه به منابعی موجود از آن استفاده شود.

وی اضافه کرد: می‌بایست با استفاده از تخصص و تجربه محققان و دانشگاه گیلان در راستای تبدیل سنبل آبی به مصارف دامی بررسی و تحقیق شود و در صورتی که مانند گیاه آزولا این موضوع تایید شود مردم خود این گیاه را ریشه کن می‌کنند.

Share