معاون وزیر ورزش خبر داد؛

طرح کشوری “دختران ایران زمین” اجرایی می‌شود|برگزاری مسابقات فیتنس چالنچ و مچ اندازی

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از ابلاغ طرح کشوری “دختران ایران زمین” خبر داد و گفت: در استان گیلان و مازندران و در دو رویداد، یکی رویداد خانوادگی قهرمانی سوارکاری و رویداد دوم مسابقات فیتنس چالنچ و مچ اندازی تورنمنت بین المللی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام حضور خواهیم یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در رشت اظهار داشت: به منظور حضور و دیدار از مسابقات بین المللی شطرنج دریای کاسپین، جام رشت در استان گیلان هستم و امیدوارم که در این سفر که به جهت بازبینی مسایل رشته شطرنج و مسابقات آن است بتوانیم فرصت‌های موجود را ارزیابی نماییم.
وی افزود: رشته شطرنج یکی از مسابقاتی است که در ماه آینده در بازیهای نوروزی هم حضور خواهد داشت و حضور بیش از ۱۵ کشور در ماه آینده در رشته شطرنج را تجربه خواهیم کرد و اهمیت دارد که بتوانیم در رویدادهای قهرمانی که در سطح کشور برگزار می‌شود با حضورمان از کمیت و کیفیت اجرای مسابقات و سیاست‌گذاری‌هایی که لازم است در توسعه قهرمانی ورزش بانوان در پیش بگیریم، استفاده کنیم.
کاظمی‌پور اضافه کرد: در استان گیلان و مازندران و در دو رویداد، یکی رویداد خانوادگی قهرمانی سوارکاری و رویداد دوم مسابقات فیتنس چالنچ و مچ اندازی تورنمنت بین المللی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام حضور خواهیم یافت.
وی در خصوص وضعیت کلی ورزش بانوان عنوان کرد: بر طبق آمار در زمینه قهرمانی همتراز با وضعیتی هستیم که آقایان در سال ۱۴۰۱ پشت سر گذاشتند و توانسته‌ایم در رویدادهای بین المللی حضور داشته باشیم و این حضور با کیفیت مدال آوری دختران و بانوان ما و شایستگی‌هایی که دارند همراه بوده است.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: در زمینه ورزش همگانی نیز دو روز پیش طرح کشوری «دختران ایران زمین» ابلاغ شده است که امیدواریم این طرح بتواند در یک افق پنج‌ساله در بخش ورزش همگانی و توسعه ورزش و ارتقای سطح سواد بدنی ۲۵ میلیون زن روستایی و عشایری ما را تحت پوشش خود قرار دهد که این رویداد را به جامعه مخاطبان طرح تبریک می‌گویم.

Share