سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

شورا و شهرداری رشت بیشتر همکاری کنند | قابلیت تولید ثروت با مولدسازی املاک

اعضای شورا و سرپرست شهرداری رشت در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی همه‌جانبه خود در جهت توسعه نظام بهداشت و درمان شهر رشت خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز نشست جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت با دکتر محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با محوریت توسعه مشارکت در احداث طرح‌های عام‌المنفعه سلامت برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت‌های نظام سلامت در رشت، اظهار کرد: اغلب مراکز آموزشی درمانی مرکز استان، قدیمی و فرسوده هستند و مراکز بهداشت و جامع سلامت، به‌ویژه در حاشیه شهرها، نیز متناسب با نیازهای جامعه نیستند.
وی با اشاره به کمبود یک هزار و ۴۰۰ تختخواب در گیلان، افزود: احداث بیمارستان‌های جایگزین پورسینا، رازی، شفا، پروفسور سمیعی لاکان و بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی جدید، نیازهای استان را تا سال‌های آتی رفع می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم همکاری بیشتر مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت در راستای توسعه خدمات سلامت‌محور تأکید کرد و گفت: برخی از املاک در شهر رشت وجود دارند که در راستای مولدسازی املاک و البته با مشارکت فعالانه شورای شهر و شهرداری رشت قابلیت تولید ثروت برای احداث و ازسرگیری طرح‌های عمرانی را دارند.

گفتنی است در این نشست طرح پیشنهاد فعال کردن یک ایستگاه ثابت سلامت در هسته مرکزی شهر رشت نیز از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح و مورد توافق مسئولان شهری رشت قرار گرفت.

Share