ذاکری در جلسه شورای شهر رشت؛

از ورود مسافران به گیلان جلوگیری شود | باز بودن مدارس خیانت به مردم است

در جلسه علنی شورای شهر رشت به ورود استاندار و شورای تأمین گیلان به‌منظور ممانعت از ورود مسافرین به گیلان به‌منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهراد ذاکری در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه، ۱۶ مهر) تشکیل شد، از عملکرد استاندار گیلان در عدم تصمیم گیری قاطع برای اعمال محدودیت در ورود مسافران به استان انتقاد شد.

«بهراد ذاکری» که در هفته های پیش هم نسبت به اوج شیوع کرونا در گیلان و عدم اطلاع رسانی واضح و شفاف دانشگاه علوم پزشکی استان از میزان مبتلایان و قربانیان کرونا انتقاد کرده بود اظهارکرد: هر لحظه ممکن است در میزان مبتلایان به کرونا به نقطه اوج برسیم و تنها نمی‌توانیم به مردم توصیه کنیم که ماسک بزنند.

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست افزود: استاندار گیلان و مسئولان اجرایی باید یک تصمیم قاطع برای جلوگیری از ورود مسافران به استان اتخاذ کنند.

وی با اشاره به انتقال خاموش این ویروس در بین افراد گفت: بسیاری از افراد درگیر بیماری کرونا ناقل خاموش هستند و ممکن است هیچگونه علائمی هم نداشته باشند.

ذاکری با تأکید بر اینکه باید از ورود مسافران به استان گیلان جلوگیری شود، تاکید کرد: انتظار داریم استاندار گیلان و شورای تأمین به‌ منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دراین‌باره ورود کنند.

این عضو شورا نسبت به باز بودن مدارس هم ابراز نارضایتی کرد و گفت: اصول بهداشتی در برخی مدارس رشت رعایت نمی‌شود و باز بودن مدارس خیانت به مردم است.

ذاکری به لوایحی مبنی بر انجام کمک‌های مالی به دو تیم سپیدرود و داماش اشاره کرد و گفت: قرار بود مبالغی که تاکنون توسط شورا و شهرداری بابت کمک به این دو تیم پرداخت‌شده است را شفاف‌سازی کنند تا بالاخره مشخص شود مبالغ پرداخت‌شده در چه مباحثی برای این دو تیم هزینه شده است.

Share