ثروت بی نهایتی که نصیبم شد

به دست آوردن ثروت چندان دشوار نیست، به این دیدگاه در طی تجارت با محصولاتی درجه یک رسیدم.در ادامه با محصولاتی که عرضه می دارم شما را بیشتر آشنا خواهم کرد.

به دست آوردن ثروت چندان دشوار نیست، به این دیدگاه در طی تجارت با محصولاتی درجه یک رسیدم.

در ادامه با محصولاتی که عرضه می دارم شما را بیشتر آشنا خواهم کرد.

زرشک اعلا

باید بگوییم زرشک اعلا یکی از پرمصرف تربن محصولات در غذا های ایرانی است، زرشک یک گیاهی است که ایرانیان از آن در غذا ها استفاده می کنند، همچنین از آب آن به عنوان نوشیدنی به شکل مربا و یا شربت استفاده می کنند.

زرشک طعمی ترش دارد و برای بدن و سلامتی بسیار مفید می باشد.

این گیاه با نام علمی (Berberis vulgaris) که به زرشک مشهور می باشد خواص بسیاری دارد.

به ریشه گیاه زرشک در ایران (آئر خیس) می گویند، زرشک خواص بی شماری دارد و برای تمامی سنین مفید و قابل استفاده می باشد.

در بعضی از مناطق ایران از زرشک مربا نیز درست می کنند، زرشک خاصیت ضد التهابی دارد و درمان موثری برای عفونت می باشد.

همچنین زرشک از عفونت های قارچی و باکتریایی نیز جلوگیری می کند.

زرشک پفکی اعلا

همان طور که می دانید زرشک پفکی اعلا یک نوع از انواع مختلف زرشک است که در مقایسه با زرشک های دانه اناری از رنگ و کیفیت بهتری برخوردار است و محبوبیت زیادی دارد.

زرشک از درختچه هایی به ارتفاع ۱ تا ۵ متر به وجود آمده است.این گیاه همیشه سبز بوده و در مناطق نیمه گرمسیری رشد می کند.

زرشک میوه ای ترش مزه بوده و تقریبا در تمامی قاره ها و ناطق معتدل رشد می کند بیشترین میزان کاشت و برداشت آن در آمریکا جنوبی رواج دارد.

گیاه یا بوته این زرشک از بوته های همیشه سبز است که در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری یافت می شود.

یکی از دلایل مرغوب بودن این کالا این است که خوشه های آن را ب شاخ و برگ در خشکی آویزان می کنند و این کار باعث می شود که رنگ طبیعی آن حفظ شده و به یک زرشک صادراتی تبدیل می شود.

از قسمت های مورد استفاده گیاه زرشک می توان به پوست آن برگ ساقه و میوه آن اشاره کرد زرشک پفکی معمولا هنگام رسیدن یعنی در ماه شهریور یا مهر آن را برداشت می کنند.

زرشک پفکی فله

استفاده از زرشک پفکی فله خواص بی نظیری برای سلامتی بدن دارد و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند و دارای ویژگی های بسیاری است.

قدمت استفاده دارویی از زرشک به بیش از ۲۵۰۰ سال قبل باز می گردد.

زرشک بوته ای بومی اروپا، شمال آفریقا است که اکنون در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی و حتی در ایران به صورت وحشی رشد می کند.

استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی عامیانه برای اختلالات گوارشی از جمله یبوست، اسهال، سوء هاضمه، سوزش سر دل و از دست دادن اشتها سابقه طولانی دارد.

در طب عامیانه هندی نیز از این محصول برای درمان اسهال، کاهش تب، بهبود اشتها، تسکین ناراحتی معده و تقویت قوا استفاده می شود.

Share