همزمان با دهه فجر؛

افتتاح و بهره برداری از ۴۱ پروژه آبفای گیلان با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور

ظهر پنجشنبه همزمان با دهه مبارک فجر ۴۱ پروژه آب و فاضلاب استان گیلان با حضور رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در فومن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار علی‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این مراسم گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای گوشلوندان، چیران، خداشهر و تازه آباد شامل ۱۳۴ کیلومتر لوله‌گذاری در فومن است که امروز  ۳۰کیلومتر مربوط به تأمین آب از سایت باغبانان بهره برداری میشود.

وی افزود: در دهه فجرسال ۱۴۰۱، چهل و یک پروژه با ۱۵۵ میلیاردتومان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب به بهره برداری رسید. فومن، صومعه سرا، رضوانشهر و ماسال درطرح جهاد آبرسانی پروژه نداشتند که با همت مجموعه آبفای گیلان تأمین آب روستاهای محروم این مناطق بصورت جهادی انجام خواهدشد.

مازیار علی‌پور در ادامه گفت: فاضلاب شهرهای رشت، انزلی، فومن و صومعه سرا به سمت تالاب انزلی میرود که با۱۲۳میلیون دلار اعتبار بانک جهانی، مراحل اولیه کار انجام شده و۹۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا پروژه ساماندهی فاضلاب مناطق یاد شده به اتمام برسد.

وی درمورد پروژه آبرسانی شهرستان فومن گفت: خط انتقال بطول ۳۰کیلومتر اجرا شد که در کل قرارداد لوله‌گذاری به طول ۱۳۴کیلومتر پیش بینی شده است و این پروژه با اعتباری بالغ بر یکصد و ۹۶ میلیارد ریال، ۶۲۹خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

Share