مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان:

با آمادگی و تمرین مستمر، آثار ناشی از بحران ها کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان همزمان با هفته نکوداشت پدافند غیرعامل گفت: با آمادگی و تمرین مستمر، آثار ناشی از بحران ها کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محسن حسینی در مانور هفته پدافند غیرعامل که در شهرستان فومن برگزار شد؛ با اشاره به اینکه شرکت آبفای استان بطور مستمر در طول سال مانورهای مختلفی را جهت مقابله با بحران های احتمالی برگزار می کند افزود: این مانورها سطح آمادگی و مهارت نیروها را در مواقع بحرانی افزایش و آثار ناشی از بحران را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه سامانه های مختلفی جهت رصد و پیش بینی حوادث وجود دارد، گفت: باید از این سامانه ها به خوبی استفاده شود.

حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه دامنه بحران را نمی توان پیش بینی کرد، باید با برگزاری مانور آمادگی خود را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به مانور هفته پدافند غیرعامل در شهرستان فومن گفت: به منظور تامین برق ایستگاه های پمپاژ آب این شهرستان در زمان قطعی برق، دستگاه های دیزل ژنراتور متعددی در تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی پیش بینی شده است.

فرماندار فومن نیز از تصویب ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه پدافند غیرعامل این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از مباحث مهم این حوزه، زیرساخت های مربوط به تاسیسات آبرسانی است.

محمدرضا محسنی با قدردانی از شرکت آبفای گیلان جهت برگزاری مانور هفته پدافند غیرعامل، گفت: در چنین مانورهایی اقدامات قبل، بعد و حین بحران پیش بینی و برنامه ریزی می شود که نتایج مثبتی را به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم با تاکید بر اینکه گیلان جزء ۵ استان حادثه خیز کشور است، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را در برخورد با مخاطرات داشته باشند.

امیر مرادی گفت: در حوزه پیشگیری و پایش مخاطرات، اقدامات خوبی با همکاری دانشگاه گیلان انجام شده است.

وی افزود: به منظور افزایش آمادگی نیز تیم های واکنش سریع تشکیل و مانورهای متعددی برگزار شده است.

وی با تشکر از مجموعه آبفای گیلان به دلیل فعالیت ها و اقدامات موثر در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، تصریح کرد: خوشبختانه در ایام تنش آبی تابستان امسال، در گیلان با کمترین مشکل مواجه بودیم.

Share