آیت الله فاضل لنکرانی در یاداواره شهدای انقلاب اسلامی گیلان؛

اساس انقلاب اسلامی عشق به خداست | اگر جهاد باشد دین هم هست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به عظمت کار ۶۳ شهید گیلانی دوران انقلاب از جمله روحانی شهید سید یونس حسینی رودباری، تصریح کرد: شهدای انقلاب به خاطر خدا و به خاطر دین خدا در مقابل کفر ایستادند و لذا اساس انقلاب ما و حرکت عظیم امام خمینی(ره)، عشق به خدا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز، ۱۷ بهمن ماه در یادواره شهدای انقلاب اسلامی استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَی المُؤمِنینَ أَعِزَّهٍ عَلَی الکافِرینَ یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَلا یَخافونَ لَومَهَ لائِمٍ»، یعنی خداوند دینش را بدون یاور نمی‌گذارد و همواره از دینش حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند بر ناصران دین خود منت گذاشته است، افزود: افرادی که دین خدا را یاری می‌کنند دارای چند خصوصیت هستند و اولین خصوصیت آن‌ها دوستی با خداست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عشق به خدا را ویژگی ناصران دین الهی دانست و تصریح کرد: هم خدا یاری دهندگان دینش را دوست دارد و هم یاری دهندگان دین، دوستدار خدا هستند و در دل و فکر و ذهن و وجودشان غیر از خدا و عشق خدا و رضای خدا چیز دیگری نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی، دومین خصوصیت ناصران دین الهی را تواضع و فروتنی در برابر مومنان و استقامت و ایستادگی در برابر کفار دانست و متذکر شد: افرادی که دین خدا را یاری می‌کنند با عزت و اقتدار و عظمت در برابر کفار می‌ایستند و به آنان روی خوش نشان نمی‌دهند و به وقت جهاد در میدان حضور دارند و از هیچ سرزنشی نمی‌هراسند.

وی با بیان اینکه مصادیق عینی و حقیقی آیات قرآن در طول تاریخ تا روز قیامت برای هر قوم و گروهی و امتی قابل احساس است، اضافه کرد: شهدای انقلاب اسلامی نیز قبل از هر چیزی عاشق خدا بودند و لذا زمانی که دیدند دین خدا در معرض نابودی است، به میدان آمدند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، با اشاره به عظمت کار ۶۳ شهید گیلانی دوران انقلاب از جمله روحانی شهید سید یونس حسینی رودباری، تصریح کرد: شهدای انقلاب به خاطر خدا و به خاطر دین خدا در مقابل کفر ایستادند و لذا اساس انقلاب ما و حرکت عظیم امام خمینی (ره)، عشق به خدا بود و کسی دنبال مقام و ثروت و اختلاس و ضایع کردن حق و وقت و آبروی مردم نبود و نگاه به کشور و ملت نگاه خدایی بود.

وی با تاکید بر لزوم محاسبه نفس جهت سنجش میزان عشق به خدا، یادآور شد: خدا باید همه دل مشغولی انسان باشد؛ نه علم و قدرت و ثروت و اعتبار و مقام و…

آیت الله فاضل لنکرانی، با بیان اینکه صفات و خصوصیات عاشقان خدا را در امام و رهبری و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت و سلامت شاهد بودیم، گفت: انقلاب اسلامی نعمت الهی است و باید شاکر خدا باشیم که در عصر شهدا و مجاهدین فی سبیل الله قرار گرفتیم؛ امام خمینی (ره) و شاگردان ایشان نیز از انقلاب اسلامی به عنوان هدیه بزرگ الهی برای بشر یاد کردند و با وجود همه مشکلات باید قدر این انقلاب را بدانیم.

این مفسر قرآن، مجاهدت ملت ایران را مصداق آیه ۵۴ سوره مائده دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی دنبال اعتلای اسلام و عزت مسلمین بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرآن را احیا کرد و به بسیاری از آیات عینیت بخشید، متذکر شد: آیات جهاد و حکومت و سیاست به فراموشی سپرده شده بود، اما انقلاب اسلامی قرآن را به صحنه آورد و شهدای ما به میدان جهاد رفتند و امروز نیز آماده حضور در همه عرصه‌ها هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به حوادث اخیر و فتنه جنگ ترکیبی، عنوان کرد: چیزی که موجب شد این انقلاب در جای خودش محکم و استوار بماند و تزلزلی در اصل خودش پیدا نکند، عشق به خدا و دین خدا بود.

وی ملت ایران را در زمره ناصران و یاری دهندگان دین خدا دانست و خاطرنشان کرد: شاید افرادی که دیدگاه دنیوی و ظاهری دارند از انقلاب برگردند، اما کسانی که به وعده الهی ایمان دارند و قدرت دین خدا را می‌فهمند، توفیق یاری نصیبشان می‌شود؛ البته در این مسیر باید صبر و استقامت داشت، زیرا صبر یکی از ارکان ایمان است.

آیت الله فاضل لنکرانی، ترک جهاد را زمینه ساز ذلت دانست و اضافه کرد: اگر جهاد باشد دین هم هست و اگر جهاد را کنار بگذاریم، آثار و برکات و زوایای دین نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه خون‌های مطهر انبیا و اولیا و شهدا پای دین خدا ریخته شده و لذا هر کسی قابلیت یاری آن را ندارد، گفت: امروز صدای اسلام به برکت انقلاب به دنیا رسیده و مستبدان و مستکبران عالم از ملت ایران هراس دارند لذا باید وحدت خودمان را حفظ کنیم و در راه رضای الهی گام برداریم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، از مسئولان خواست وظایف خودشان در قبال مردم را انجام دهند و اظهار کرد: مردم اغتشاشگران را یاری نکردند؛ این در حالی است که تمام قدرت‌های دنیا اعم از نیروهای سیاسی و فرهنگی و نظامی و ورزشی و… یکپارچه به میدان آمده بودند، اما مردم بصیر ایران در مقابل همه ایستادند؛ اگرچه مشکلات اقتصادی فراوانی داریم، اما همچنان باید امانت شهدا و پیامبر و امام علی (ع) و امام حسین (ع) را حفظ کنیم تا این انقلاب استمرار داشته باشد.

Share