در جلسه نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر رشت عنوان شد؛

از اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی رودخانه‌های رشت تا کارشکنی دستگاه‌ها در اعطای امتیاز موقت انشعابات

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ساماندهی رودخانه های رشت گفت: در مورد گوهر رود و زرجوب اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از سوی آب و فاضلاب برای بهینه‌سازی و احیای این دو رودخانه تخصیص داده شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا احمدی سنگری نماینده مجلس شورای شهرستان‌های رشت و خمام در جلسه شورای شهر رشت گفت: در زمینه پسماند مسئولین قول داده‌اند که ورودی زباله در سراوان در سال ۱۴۰۱ باید بسته شود.

وی افزود: در مورد شیرابه‌ها پیشنهاد میکنم که با پیمانکار کنونی ادامه ندهید زیرا تصفیه سه لیتر در ثانیه بسیار کم است.

احمدی سنگری یادآور شد: بحث لندفیل جدید نیز باید از سوی شهرداری و شورای شهر رشت به جد از سوی استانداری گیلان پیگیر شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ساماندهی رودخانه های رشت گفت: در مورد گوهر رود و زرجوب اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از سوی آب و فاضلاب برای بهینه‌سازی و احیای این دو رودخانه تخصیص داده شد.

کارشکنی دستگاه ها در اعطای امتیاز موقت انشعابات

جبار کوچکی نژاد نیز در این جلسه با اشاره به ساخت و سازهای نسقی گفت: در سال ۹۶ قانونی تصویب شد تا کسانی که قبل از ۹۶ ساخت و ساز انجام داده اند به آنها انشعب موقت داده شود و در بودجه سال ۱۴۰۱ در نیز این مورد به تصویب رسید اما متاسفانه دستگاه ها کارشکنی کردند.

نماینده رشت و خمام اظهار کرد: پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا امتیازات‌ به صورت موقت به املاک نسقی داده شود و اگر شهرداری بعد از مدتی برای ملکی حکم تخریب صادر کرد، دستگاه‌ها نسبت به جمع آوری امتیازات خود اقدام کنند.

وی در پایان گفت: پروانه‌ ساخت برای زمینهای نسقی صادر خواهد شد.

تاکید بر مدیریت واحد شهری

سیدعلی آقازاده دیگر نماینده خمام و رشت گفت: توصیه ما این است که بحث مدیریت واحد شهری است و همه سازمان‌ها و ادارات باید همکاری و هم پوشانی داشته باشند. هنر شهرداری و ما نمایندگان مجلس این است که مدیران اجرایی را در کنار هم قرار دهند.

وی افزود: مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد نیازمند پشتیبانی استانی دارد تا خواسته‌های اعضای شورا برآورده شود.

آقازاده در پایان گفت: این دوره نمایندگان وحدت نظر بیشتری نسبت به گذشته دارند و با همین وحدت نظر شاهد رفع مشکلات پسماند در رشت خواهیم بود.

Share