سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

پرداخت هزینه ۱۰۷ بیماری توسط صندوق بیماری‌های خاص | گیلان نخستین استان با بالاترین رقم پرداختی

با راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در گیلان، پرداخت هزینه ۱۰۷ بیماری توسط این صندوق میسر شده و آن‌طور که مدیرکل بیمه سلامت استان اعلام کرده، گیلان در ردیف بالاترین رقم پرداختی کشور در بین استان‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با تصویب اساسنامه توسط هیئت‌وزیران به جهت تخصیص پنج هزارمیلیارد تومان هزینه‌های درمانی و تصویب دوهزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بر اساس بند «ن» تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

برای راه‌اندازی و ارائه خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در استان گیلان تاکنون دو جلسه کارگروه و ۱۰ نشست کمیته‌ای برگزارشده است.

سومین نشست کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان با حضور دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمود عاطف راد – مدیرعامل بیمه سلامت گیلان، جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه و همچنین نمایندگان بیمه‌ها و بانک‌های عامل در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، الزامات قانونی، فرآیندهای اجرایی و همچنین چالش‌های موجود در مسیر خدمت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان از سوی اعضا موردبررسی قرار گرفت.

حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، اظهار کرد: راه‌اندازی این صندوق و ارائه بهترین نوع خدمت به ذینفعان آن از ضروریات امروز جامعه است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت صندوق بیماری‌های خاص گیلان، افزود: باید تلاش‌ها در جهت خدمات بیشتر صندوق به بیماران در استان از جمله همکاری بانک‌های عامل مضاعف شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت همکاری و تعامل همه‌جانبه در جهت خدمت به مردم به‌ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد و گفت: گروهی که نیازمند دریافت تسهیلات صندوق هستند از قشرهای مستضعف و مستأصل جامعه‌اند.

بالو با بیان اینکه اکنون گیلان نخستین استان در پرداخت بالاترین تعداد تسهیلات است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا منابع بیشتری در استان جذب تا از درد و آلام مردم و ذینفعان آن در استان کاسته شود.

محمود عاطف‌راد، مدیرکل بیمه سلامت گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: از منابع صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، هزینه فاکتورهای تشخیصی درمانی بیماران مبتلا به ۱۰۷ بیماری، پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان تمامی سازمان‌های بیمه‌گر پایه مشمول استفاده از منابع این صندوق هستند، افزود: بیماران باید فاکتورها و مستندات بیماری خود را به میز خدمت اداره کل بیمه سلامت و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها ارائه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان به اقدامات اداره کل بیمه سلامت گیلان در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اشاره کرد و افزود: در این صندوق تاکنون ۱۵۵ فقره پرونده با هزینه دو میلیارد و ۸۳ میلیون تومان مصوب شده که ۱۶ پرونده از آن مربوط به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با مبلغ ۲۷۴ میلیون تومان بوده است.

وی با اعلام اینکه گیلان نخستین استان در کشور با بالاترین رقم پرداختی است، گفت: از ابتدای راه‌اندازی صندوق تاکنون ۸۰۶ میلیون تومان اعتبار به متقاضیان پرداخت‌شده است.

Share