سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین تکریم و معارفه معاونین بهداشتی:

ضرورت تلاش همه‌جانبه جهت رشد شاخص‌های بهداشتی گیلان | نظام بهداشت استان، نیازمند اصلاح است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تلاش همه‌جانبه جهت رشد شاخص‌های بهداشتی گیلان تأکید کرد و گفت: نظام بهداشت استان، نیازمند اصلاح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین تکریم معاون پیشین و معارفه سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

در این آیین، حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عقب ماندگی‌های شاخص‌های بهداشتی استان، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه در جهت رشد و اعتلای شاخص‌های بهداشتی، تاکید کرد و افزود: طی سال‌های اخیر، تلاش‌های زیادی در گیلان به جهت رشد شاخص‌های سلامت انجام‌شده ولی علیرغم این تلاش‌ها، برخی از شاخص‌ها در گیلان به‌ویژه در بخش بهداشت با ضعف‌هایی روبرو است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه نظام بهداشت استان گیلان به‌شدت نیاز به اصلاح دارد، افزود: اصلاح شاخص‌های بهداشتی با تلاش‌های کوتاه مدت ممکن نیست، بلکه باید حداقل پنج سال زمان سپری شود.

حجت‌الاسلام‌ علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست، جابه‌جایی اشخاص در ساختار اداری را عادی عنوان کرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم، توفیقی عبادی است و باید آن‌قدر تلاش کرد تا شرمنده مردم نشد.

وی با اشاره به نائل شدن اسماعیل نور صالحی به بازنشستگی پس از ۳۰ سال خدمت در نظام سلامت استان، افزود: در مجموعه دانشگاه بعد از جابه‌جایی پست‌ها باید ارتباطات بین مسئولان و نخبگان، افزایش پیدا کند و تجربه‌ها به یکدیگر منتقل شود.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بر ضرورت همگانی جهت رشد شاخص‌های بهداشتی در گیلان تأکید کرد و گفت: وظایف زیادی در معاونت بهداشتی وجود دارد که به نظر می‌رسد مهم‌ترین آن در دوره کنونی، پرداختن به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است.

گفتنی است؛ در این نشست از زحمات اسماعیل نور صالحی، معاون پیشین بهداشتی دانشگاه تقدیر و سید محمود رضوانی به‌عنوان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معرفی شد.

Share