بازدید خلیلی از مرکز ساماندهی افراد بی خانمان در شهر رشت

وضعیت گرمخانه شهر رشت مطلوب است | دومین گرمخانه افتتاح می شود

رییس کل دادگستری گیلان امروز از ۲ مرکز رسیدگی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی رشت بازدید و بر لزوم رسیدگی به امور بی خانمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی از یکی از مراکز ساماندهی افراد بی خانمان در شهر رشت بازدید کردند.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری ها ساماندهی افراد بی خانمان و نگهداری آن ها در گرمخانه ها در سطح شهر است، اظهار داشت: از چند سال قبل با پیگیری های قوه قضائیه، دو مرکز در استان به این منظور اختصاص یافت که در حال فعال می باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی بازرسی دوره ای از گرمخانه شهر رشت را در دستور کار داشته و دارد، تصریح کرد: با توجه به برودت هوا وضعیت گرمخانه مطلوب بوده و حدودا ۵۰ نفر در آن نگهداری می شوند.

فلاح میری با توجه به اینکه برخی این افراد به دلیل اعتیاد شدید از خانواده های خود طرد می شوند، افزود: دومین گرمخانه شهر رشت نیز به زودی با گنجایش ۱۰۰ نفر افتتاح می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم که به منظور حفظ جان افراد بی خانمان در صورت رویت آنها در پارک ها یا زیر پل ها با شماره ۱۳۷ جهت انتقال این اشخاص به گرمخانه و سامانکده های تعیین شده تماس بگیرند.

Share