با حضور رییس کل دادگستری گیلان

بررسی روند تعیین شهردار رشت | اولویت‌های شهر در هیچ برنامه ای مشخص نیست

حمزه خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت‌های شهر در هیچ برنامه ای مشخص نشده، تصریح کرد: طبق قانون اولویت‌بندی و ریل‌گذاری فرایند توسعه و عمران شهری برعهده‌ شورای اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی گفت: امانت داری و تخصص در روند انتخاب شهردار جدید لحاظ شود.

رییس کل دادگستری گیلان در نشست بررسی روند تعیین شهردار جدید رشت بر ضرورت لحاظ جامع نگری، روحیه‌ی امانت داری و تخصص محوری در این فرایند تاکید کرد و افزود: در حال حاضر شهر رشت با چالش‌ها و مشکلات عدیده ای مواجه است که زمینه‌ ارایه‌ خدمات مفید و کیفی به عموم شهروندان را سلب می‌نماید.
حمزه خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت‌های شهر در هیچ برنامه ای مشخص نشده، تصریح کرد: طبق قانون اولویت‌بندی و ریل‌گذاری فرایند توسعه و عمران شهری برعهده‌ شورای اسلامی است و اعضای شورا باید با اهتمام به این اولویت اساسی، اجرای دقیق آن را از مدیریت شهری مطالبه نمایند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست، گزارشی از فرایندهای انحراف در روند اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهر رشت ارایه و تاکید کرد: تخلفات مشهود در روند ادای دین پیمانکاران و پیگیری تعهدات آنان از مصادیقی ست که در بستر تحقق عینی‌شان نظارتی اعضای شورا قابلیت پیشگیری دارد و این مهم از وظایف حاکمیتی ست که قانون بر عهده‌ی تک تک اعضای شوراهای اسلامی شهرها قرار داده است.
سید مهدی فلاح میری در همین رابطه به بی‌نظمی‌های مشهود در روند پرداختی‌ها به پیمانکاران در حوزه‌ی پسماند و طرح‌های عمرانی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این پرونده‌هایی علیه شهرداری رشت وارد محاکمه قضایی می‌شود و در مواردی حکم محکومیت علیه شهرداری می‌گیرد که اگر پیشگیری نشود، می‌تواند تمامی اعتبارات عمران شهری را ببلعد و بیت المال را تضییع نماید.
وی تمامی اعضای شورای اسلامی را به تعامل قانونی و قضایی با مجموعه‌ی دادگستری گیلان فراخواند و افزود: انعکاس به موقع تخلفات و زیاده خواهی رانت خواران و افزون طلبان به مراجع قضایی می‌تواند زمینه‌ اتلاق حقوق عامه و اموال بیت المال را سلب نماید.
محمد حسین واثق کارگر نیا، رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست گزارشی از روند تدوین برنامه‌ها و نظارت‌های قانونی بر روند مدیریت شهری مرکز استان ارایه کرد و با بیان اینکه عزل شهردار رشت نیز بر اساس عمل به همین تعهدات و وظایف ذاتی عملی شده، افزود: در روند انتخاب شهردار جدید رشت نیز معیارهایی، چون تخصص، تعهد، آشنایی با مدیریت شهری و خلاقیت مد نظر است و تلاش می‌شود با انتخاب شهرداری اصلح، مدیریت شهری رشت بسوی پایداری و اثرگذاری پیش رود.
در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر رشت دلایل خود را در خصوص شهردار رشت و اولویت‌بندی طرح‌ها و مشکلات حوزه‌ی شهری عنوان کرده و بر لزوم اتخاذ وحدت رویه برای انتخاب شهرداری اصلح تاکید کردند.

Share