حدود 90 درصد مدیران اجرایی زیر مجموعه دولت تاکنون تغییر یافته اند

واکنش مصطفی پور به نامه گلایه آمیز نیروهای اصولگرای گیلان؛ برخی شمشیر را از رو بسته‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: راهبرد هدایت مدیریتی عالی درگیلان در انتصابات بهره گیری از مشورت اکثر جریانها و طیف های سیاسی جریان انقلابی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: اراده مدیریت عالی سیاسی گیلان در انتصابات بهره گیری از مشورت با همه جریانها و طیف‌های سیاسی جریان انقلابی و توجه به شاخصهای ابلاغی رئیس جمهور محترم بوده است.
حسین مصطفی‌پور با اشاره به انتصابات صورت گرفته بعد از استقرار دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در استان گیلان، افزود: در همین یکسال اخیر استاندار محترم ارتباط نزدیکی با اکثر تشکل‌های انقلابی، جوانان، علما، پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس داشته و نشست‌ها و جلسات مشورتی متعددی با آن‌ها برگزار کرده است.
وی اضافه کرد: بیش از ۷۲درصد معاونین فرماندار و بخشداران و۱۰۰درصد فرمانداران و حدود ۹۰ درصد مدیران اجرایی زیر مجموعه دولت تاکنون تغییر یافته که در بین آنان از جوانان انقلابی گرفته تا افراد باتجربه و خانواده محترم ایثارگران و فرزندان گرانقدر شهدا و افراد متعهد و متخصص و نخبه دانشگاهی و علمی و فعالین جریانهای سیاسی و انقلابی که بطور نمونه بیش از۱۰نفر ازمدیران منصوب شده از نیروهای انقلابی توانمند از نهادهای انقلابی هستند، استفاده شده است.
معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری گیلان تصریح کرد: تمامی فرمانداران انتصابی در این دولت از نیروهایی هستند که باور به جریان انقلابی و سیاستهای دولت داشته و تلاش شده از میانگین نظرات فعالان سیاسی درشناسایی نیروها بهره گرفته شود و نظارت بر عملکرد و رفتار آن‌ها در حال انجام است و بی‌تعارف اگر در مسیر خدمت موفق نباشند، تغییر میکنند.
مصطفی‌پور خاطرنشان کرد: در انتصاب مدیران اجرایی زیر مجموعه دولت غیر از وزارت کشور برای مدیران جدید باید طبق هماهنگی با استانداران از سوی وزیر مربوطه حکم صادر گردد و مطابق قانون و ابلاغیه وزیر محترم کشور همه وزرا مکلفند درهنگام انتصاب مدیران استانی نظر استاندار محترم را بعنوان نماینده عالی دولت و مسئول هماهنگ کننده دستگاههای اجرایی درشورای اداری کسب وجلب نمایند.
وی درخصوص انتصاب سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: مطابق قانون وزیر محترم بهداشت و درمان باید با استاندار محترم هماهنگی لازم را بعمل می‌آورد که متاسفانه درانتخاب سرپرست فعلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این هماهنگی صورت نگرفت و مقررشد وزیر محترم براساس مشورت با نخبگان و تایید استاندار گیلان مشکل پیش آمده را به نفع بهداشت و سلامت استان، حل نماید.
مصطفی‌پور اظهار کرد: درخصوص شائبه انتخاب مدیران از یک منطقه جغرافیایی خاص در شرق گیلان نیز اگر بخوبی رصد و ارزیابی گردد برخی ادعاها قابل خدشه است مثلا در انتصاب هفده فرماندار گیلان فقط یک نفر ازرودسر و املش می‌باشد و مابقی از مرکز و غرب استان انتخاب شده‌اند و البته آنچه مهم است شایستگی و صلاحیت و کارآمدی است و نگاه سهمیه‌ای و منطقه‌ای غلط است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: استاندار محترم بصورت شبانه روزی و با برنامه ریزی مدون بر پایه مصوبات سفر رئیس جمهور محترم و برابر اولویت‌ها پیگیر حل مشکلات استان هستند و موضوع حل معضل ۳۸ساله پسماند بعنوان ابر چالش استان هم به خوبی پیش می‌رود و ان شاءالله در آینده شاهد گشایش‌های مهمی در این حوزه خواهیم بود.
وی گفت: در یکسال گذشته ارتباط استاندار محترم و معاونین استاندار و فرمانداران با نخبگان و صاحب نظران استان کم نظیر بوده است لذا در شرایطی که دشمنان در یک جنگ ترکیبی بدنبال خدشه در کارآمدی نظام هستند بیش از پیش نیازمند به وحدت و نقد منصفانه و همدلی و خدمت بی‌منت به مردم هستیم و مجموعه استانداری و مدیریت عالی استان آماده دریافت مشورت‌ها و راهکار سازنده می‌باشد و برخی از اظهار نظرهای سیاسی و غیرمنصفانه دوستان، مشکلی را حل نمی‌کند و نتیجه‌ای جز نا امید کردن مردم، ایجاد تفرقه بین نیروهای انقلاب و هدر دادن ظرفیت‌ها و تلاشهایی که باید در خدمت مردم عزیز باشند، ندارد.
ایشان در ادامه گفت: برخی دوستان مدعی و منتقد، باید دقت نظر داشته باشند که گیلان ما وارث کوتاهی‌ها و عقب ماندگی‌های سنواتی و به ارث رسیده‌ای است که اکثر آن‌ها ثمره حضور مدیران کارآموز غیر بومی در سالیان گذشته در استان بوده که اتفاقا کمتر مورد حمله و مطالبه دوستان منتقد در آن ایام بوده‌اند و اکنون باید از ظرفیت استاندار بومی با تجربه و دغدغه‌مند برای توسعه و پیشرفت گیلان بیشتر استفاده کرد.
مصطفی‌پور در پایان سخنان خود گفت: توصیه من به چند نفر معدود آقایانی که از صبح روز اول انتصاب استاندار محترم شمشیر را از رو بسته‌اند و به خاطر برخی حب و بغض ها، نقد غیر منصفانه می‌کنند این است که اگر خوب دقت کنند خواهند دید که دغدغه و مشکل اساسی مردم مظلوم گیلان آن چیزهایی نیست که شما پیگیر آن هستید؛ مردم عزیز و نجیب ما از این دعواهای بی‌فایده خسته شده اند، به این همه ظرفیت سوزی‌ها و از بین بردن نخبگان بومی و محلی خاتمه دهید و با داده‌های ناقص قضاوت نکنید، استان ما نیاز به انسجام و آرامش دارد و همه مسئولین استان خادم مردم هستند و شانیتی جز نوکری مردم ندارند.

Share