آیت‌الله فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه ۹دی رشت تأکید کرد:

استمرار نظارت مسئولان بر بازار گیلان | افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها ناشی از بی‌نظارتی است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بر ضرورت نظارت مستمر بر بازار تاکید کرد و گفت: افزایش سرسام‌آور قیمت اجناس و کالاهای اساسی ناشی از فقدان نظارت و سوءاستفاده دلالان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی رشت برگزار شد، با دعوت از همه مردم به تقوای الهی و انجام واجبات و پرهیز از معاصی الهی اظهار داشت: تعلیم شکرگزاری و شکر نعمات الهی از جمله حقوقی است که والدین باید به فرزندانشان آموزش بدهند.

وی نعمت وجود حضرت محمد (ص) و اهل‌بیت (ع) را شایسته شکرگزاری دانست و گفت: امروزه بسیاری از روش‌ها و نوشته‌ها در مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر علوم نظری در مراکز دانشگاهی برگرفته از قرآن و تعلیمات پیامبر (ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اسلام، دینی جهانی بوده و در دنیا محقق و با حضور حضرت ولی عصر (عج)، تمام بشریت به گرد این آئین خواهند آمد تصریح کرد: بزرگترین توشه برای جهان آخرت تقوای الهی است.

بصیرت مردم برای مقابله با دشمنان روز به روز تقویت شود

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری حماسه نهم دی ماه سال ۸۸؛ این حضور را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و افزود: البته مردم گیلان هشتم دی ماه در برابر زیاده‌های خواهی‌های فتنه‌گران به میدان آمدند و در تاریخ مبارزات مردمی ماندگار شد.

آیت‌الله فلاحتی با ذکر اینکه ۸دی نقطه عطفی در تاریخ مردم گیلان و برگی زرین برای مردم رشت است، بیان کرد: حضور در صحنه مبارزه با فتنه‌گران و محکومیت اقدامات آنان یک روز زودتر از سایر استان‌ها، افتخاری بزرگ برای نردمان این دیار است.

وی اجتماعی بزرگ مردم گیلان در سالروز مراسم نهم دی که روز گذشته در رشت برگزار شد، را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: بصیرت و آگاهی مردم برای مقابله با دشمنان باید روز به روز تقویت شود.

شهید سلیمانی دلداده راه خدا و مدافع ولایت بود

امام جمعه رشت با تسلیت فرارسیدن سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم افتخار نیروهای مسلح و تمام مردم است، این شهید گرانقدر دلداده راه خدا، مخلص و مدافع ولایت بود.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود بر ضرورت تحقق شعار سال در راستای رونق تولید و نظارت مستمر بر بازار تاکید و عنوان کرد: افزایش سرسام‌آور قیمت اقلام و کالاهای اساسی ناشی از نبود نظارت و سواستفاده دلالان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه پیاز در سراسر کشور وجود داشته اما چهار نفر دلال رذل پست قیمت آن را افزایش داده و مردم به سمت خرید هجوم آورده‌اند، تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و متولیان بر بازار نباید اجازه بدهند که سرمایه‌گذاران زالوصفت و فرصت‌طلبان سواستفاده و مردم را آزرده خاطر کنند.

به گفته وی، نظارت بر بازار باعث رفع دغدغه‌های مردم می‌شود، لذا باید مسئولان به‌فکر معیشت مردم باشند.

تولید بیش از ۱۰ میلیون تولید محتوا توسط دشمن بر علیه رهبری؛ شبهات دشمن پاسخ داده شود

آیت‌الله فلاحتی در پایان گریزی به اغتشاشات اخیر زد و عامل ناآرامی و آشوب‌های داخل کشور را استکبار جهانی و دشمنان دانست و یادآور شد: در اتفاقات امسال ۱۰میلیون و ۴۵۰هزار محتوا به‌عناوین مختلف بر علیه رهبری در فضای مجازی تولید و منعکس کردند که این بیانگر تاثیرگذاری، شناخت و توانایی بی‌بدیل معظم‌له، در برابر تهاجمات دشمن است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بصیرت مردم در اتفاقات اخیر قابل تقدیر بود، گفت: دشمن فهمیده رهبری بزرگترین تحلیلگر تاریخ و عامل قدرتمند در جلوگیری از سیاست‌های غرب در منطقه بوده و نقشه‌ها را خنثی می‌کند، لذا با همه توان برای دروغ‌پراکنی و هجمه بر علیه انقلاب پای کار آمده که نمونه آن را در اتفاقات امسال مشاهده کردیم.

با تاکید بر اینکه رسانه‌ها، نخبگان و جامعه دانشگاهی شبهات دشمن را پاسخ داده و به سمت بصیرت‌افزایی نسل جوان امروزی و تبیین جهاد تبیین بپردازند، افزود: باید نقش و جایگاه رهبری در پیشرفت کشور برای مردم بازگو شود.

Share