نظری خانقاه:بی کفایتی برخی از مسئولان اقتصادی مبرهن و مشخص است

می گفتند “خداروشکر رئیس جمهور نشدیم که دلار بشود ۵ هزار تومان” دلار اکنون ۴۰ هزار تومان شده!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کفایتی برخی از مسئولان اقتصادی مبرهن و مشخص است، گفت: تیم اقتصادی دولت که فاقد فرماندهی مشخص بوده و همین مسئله باعث برهم خوردن بازار ارز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، سید غنی نظری خانقاه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت سیزدهم گفت:  متاسفانه در جلساتی که با مردم در حوزه انتخابیه داشتیم، هیچکدام از نمایندگان درخصوص وضع کنونی بازار ارز و طلا پاسخ قانع کننده ای نداشتیم، نه تنها ما که حتی دولت و شخص رئیس جمهور نیز پاسخ قانع کننده ای ندارد.

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس زیر سوال می رود، اما سوال نمی شود که ما تا چه حد اختیارات داریم. در کدام تصمیمات ارزی نقش داریم؟ و مگر تاکنون در طی ۲ سال و نیم گذشته در حوزه سیاست های بانکی و ارزی از کمیسیون اقتصادی نظری خواسته شده است؟ و متاسفانه هنوز برای مجلس مشخص نیست فرمانده اقتصادی دولت کیست! و برای سازمان هایی نظیر برنامه و بودجه، معاون اول دولت، معاون اقتصادی رئیس جمهور، افراد متعدد دیگری تصمیم می گیرند، لذا باید برای مجلس مشخص شود که آیا آقای دکتر صالح آبادی اختیار کافی و وافی در حوزه سیاست های ارزی دارد یا خیر؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: گاهاً شنیده می شود که در کمیته های دیگری با عنوان کمیته مداخلات ارزی تصمیمات ارزی گرفته می شود و رئیس کل بانک مرکزی صرفاً مجری است، بنابراین دولت باید پاسخگو باشد، اینکه می گفتند “خداروشکر ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشود ۵ هزار تومان” باید گفت دلار اکنون ۴۰ هزار تومان شده است! لذا باید گفت جناب آقای صالح آبادی و آقای رئیس جمهور روز به روز پول مردم دود می شود و به هوا می رود و مردم واقعاً گرفتارند، بنابراین تیم اقتصادی دولت که فاقد فرماندهی مشخص است، باید به مجلس پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: قابل قبول نیست که وزرا توجیه گر گرانی ها باشند. متاسفانه اخیراً وزیر صمت که باید عذر وی را به دلیل ضعف عملکرد می خواستیم، افزایش قیمت پژو پارس به ۶۰۰ میلیون تومان را به بهانه های مختلف و مقاله نویسی توجیه می کند، اما این توجیهات برای ما قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه حفظ ارزش پول ملی وظیفه دولت است، بیان کرد: اینکه مردم پول خود را از بانک ها خارج می کنند ناشی از این است که می دانند ارزش پول آنه به راحتی در حال از بین رفتن است، لذا انتظار داریم سران قوا در جلسات مختلف خود در راستای گره گشایی از مشکلات اساسی گام بردارند، چرا که بی کفایتی برخی از مسئولان اقتصادی مبرهن و مشخص است.

Share