لوله برق pvc درجه ۱ بازار چه ویژگی هایی دارد؟

هر گونه خرید محصول برای یک پروژه ساختمانی باید بر اساس مکان و بودجه موجود انجام شود شرکت آسمان سمنان یکی از معروف ترین تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در ایران است که فرآیند ساخت این محصولات را زیر نظر متخصصان این حوزه و با بالاترین کیفیت انجام می دهد.

افرادی که قصد خرید لوله برق pvc با کیفیت را دارند بدنبال این هستند که محصول با کیفیت، استاندارد و با قیمت مناسب خریداری نمایند. امروز قرار است نکاتی را به شما بگوییم که لازمه قبل از خرید لوله پی وی سی آن ها را بدانید و بعد اقدام به ثبت سفارش نمایید. البته که شما تنها نیستید و می توانید از کمک مشاوران اسمان سمنان نیز بهره گیرید.

لوله برق پی وی سی (PVC)

لوله پی وی سی (پلی وینیل کلراید) یکی از پرمصرف ترین محصولات در صنعت پتروشیمی است. لوله پی وی سی بیش از هر لوله دیگری در فرآیند ساخت مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا هزینه زیادی ندارد و قطعات مختلف آن به راحتی قابل اتصال است. اگرچه پلی وینیل کلراید در سال های اخیر با موادی مانند سیمان، خاک رس و پلاستیک های رایج در بخش لوله کشی جایگزین شده است، اما هنوز نگرانی هایی در مورد خطرات آن برای محیط زیست وجود دارد.
لوله پی وی سی یکی از پرطرفدارترین محصولات دنیاست که برای اولین بار حدود ۸۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفت. این لوله ها ظرفیت بالاتری دارند. مقاوم در برابر خوردگی و انبساط و انقباض کمتری نشان می دهد این ویژگی ها استفاده از لوله های پی وی سی را به عنوان لوله و وینو هیدروپول بسیار موثر می کند. با ما همراه باشید تا ویژگی‌های مختلف این محصول را به همراه یکدیگر بررسی کنیم.

مواد اولیه لوله برق PVC

همانطور که قبلا ذکر شد، پلی وینیل کلراید با فرمول شیمیایی (C2H3Cl) ماده ای است که برای لوله های پی وی سی استفاده می شود. این ماده پس از فرآیند پلیمریزاسیون ماده ای به نام مونومر وینیل کلرید ایجاد می شود. از مواد PVC می توان به تتراهیدروفوران (THF) و دی متیل فرمامید (DMF) اشاره کرد. خاطرنشان می شود که نقطه ذوب این ماده بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد است.
پلی وینیل کلراید خیلی کریستالی نیست و همین امر آن را قوی و بادوام می کند. این امر باعث شده است که استفاده از لوله پی وی سی در ساخت لوله و ابزار در بین شرکت های بین المللی بسیار مورد استقبال قرار گیرد. این مواد به نور و گرما نیز بسیار حساس هستند و هیدروژن کلرید از آنها حذف می شود. PVC در واقع یک پلاستیک سخت است که با افزودن روغن نرم و انعطاف پذیر می شود.

لوله برق PVC - آسمان سمنان

انواع سایز برق لوله پی وی سی

اندازه های مختلف برق لوله های پی وی سی استفاده از آنها را برای همه مقاصد ممکن و اقتصادی می کند.

انواع لوله برق  PVC

اگرچه انواع مختلف لوله برق پی وی سی خواص مشابهی دارند. هم دوام، هم ایمنی و هم پایداری بالا اما تفاوت های قاطعی وجود دارد. هر کدام از این محصولات مزایای خاص خود را دارند و برای کاربردهای خاص توصیه می شوند. گفتنی است انواع جدید لوله نیز در حال تولید است. در کارخانه های سراسر جهان اما در این قسمت به چهار نوع محبوب نگاه خواهیم کرد.

پی وی سی پلاستیک نشده (PVC-U)

این محصول (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) که اغلب لوله UPVC نامیده می شود، بدون نرم کننده به مرحله تولید می رسد. نرم کننده ها باعث افزایش انعطاف پذیری و کاهش چسبندگی و اصطکاک می شوند. UPVC معمولاً برای موارد زیر استفاده می شود:
لوله و اتصالات
انتقال آب آشامیدنی و فاضلاب
سایر کاربردهای صنعتی مانند زهکشی
استفاده از لوله های UPVC مزایای زیادی را به همراه دارد که از جمله آنها می توان به ارزان بودن، نصب آسان، عملکرد مکانیکی بالا، مقاومت شیمیایی فوق العاده و همچنین مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد. بنابراین سازندگان اغلب از این ماده در اشکال مختلف تولید و حتی به عنوان لوله های برق استفاده می کنند.

پی وی سی کلردار (C-PVC)

لوله های CPVC کلر بیشتری دارند و از کلر زدن رزین PVC ساخته می شوند. مواد افزودنی زیادی مانند رنگ، روان کننده، تثبیت کننده و اصلاح کننده در ساختار لوله های CPVC وجود دارد. به طور کلی این لوله ها برای انتقال آب در دمای بالاتر و همچنین برای انتقال سیالات صنعتی انتخاب معقول تری هستند.

لوله PVC با جهت‌گیری مولکولی (PVC-O)

با تغییر ساختار آمورف لوله UPVC، شرکت های مختلف یک ترکیب لایه ای ایجاد می کنند که برای لوله ها و اتصالات فشار قوی، سیستم های فاضلاب در شبکه های ناپایدار زیرزمینی و پمپاژ فاضلاب استفاده می شود. این لوله بسیار انعطاف پذیر بوده و در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد.

پی وی سی های ایمپکت (PVC-Hi)

لوله برق پی وی سی ضربه ای محصول جدیدی محسوب می شود که با استفاده از مواد مختلف در سیستم PVC-U تولید می شود. ترکیب پلی کربنات با مواد لوله قدیمی مقاومت بیشتری در برابر گرما یا فشار ایجاد می کند. لوله های PVC-Hi در مواردی استفاده می شود که PVC استاندارد نمی تواند فشار یا دمای بالا را تحمل کند.

مزایای استفاده از لوله های پی وی سی

لوله های  برق پی وی سی یکی از محصولاتی است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل مزایای فراوانی که از جمله دوام بالا و صرفه اقتصادی دارد، مورد توجه قرار گرفته است. در زیر مزایای اصلی استفاده از لوله های پی وی سی را با هم مرور می کنیم.
– ایمنی: این لوله ها یکی از ایمن ترین راه های انتقال آب آشامیدنی هستند. از آنجایی که پی وی سی مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد، رشد باکتری ها بر روی آن بسیار دشوار است و آن را به محصولی ارزشمند برای کاربردهای لوله کشی تبدیل می کند.
– سازگارتر با محیط زیست: لوله پی وی سی یک پلاستیک کم کربن است، به این معنی که انرژی و منابع کمتری مصرف می کند. از طرفی لوله های پی وی سی معمولا ۱۰۰% قابل بازیافت هستند.
– استفاده مجدد: لوله پی وی سی را می توان ۷ بار استفاده مجدد کرد بدون اینکه خاصیت خود را از دست بدهد. استفاده از PVC به حفظ منابع طبیعی کمک می کند. به ازای هر کیلوگرم PVC بازیافتی، ۲ کیلوگرم CO2 ذخیره می شود.
– بادوام و مقرون به صرفه: یکی از دلایل اصلی محبوبیت لوله های پی وی سی، ترکیب وزن کم و دوام بالای این محصول است. پلی وینیل کلراید می تواند تا ۱۰۰ سال عمر کند و مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط استرس زا دارد. در نتیجه لوله پی وی سی در حال حاضر بیش از هر محصول دیگری به عنوان لوله زهکشی ساختمانی استفاده می شود.

قیمت لوله پی وی سی

قیمت لوله برق پی وی سی بسته به عواملی مانند نوع لوله، ضخامت لایه ها و قطر کل لوله محاسبه می شود. به همین دلیل، اغلب می توان انتظار داشت که لوله های سایز بزرگتر قیمت بالاتری داشته باشند. البته قیمت مناسب لوله های پی وی سی باعث شده تا استفاده از آنها در ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و صنعتی بسیار مقرون به صرفه باشد. از آنجایی که قیمت عامل مهمی در انتخاب گزینه های ساخت و ساز است، هر تصمیمی در مورد آنها باید با اطلاعات کافی اتخاذ شود. برای این منظور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره آسمان سمنان از تمامی گزینه های قابل استفاده در پروژه خود مطلع شوید.

خرید لوله برق  PVC

هر گونه خرید محصول برای یک پروژه ساختمانی باید بر اساس مکان و بودجه موجود انجام شود شرکت  آسمان سمنان یکی از معروف ترین تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در ایران است که فرآیند ساخت این محصولات را زیر نظر متخصصان این حوزه و با بالاترین کیفیت انجام می دهد. در صورت تمایل به خرید و استفاده از انواع لوله های پی وی سی در ساختمان خود می توانید با مشاورین آسمان سمنان تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت نمایید.

منبع : آسمان سمنان – www.aseman-semnan.com

آدرس نمایندگی : ابتدای لاله زار جنوبی – پاساژ ناصر خسرو – طبقه اول – واحد ۱

کارشناس فروش۰۹۱۹۱۳۴۶۴۸۴

Share