اگر قصد خرید لوله برق دارید بهتر است این ۴ نکته را بدانید!

بدون شک بسیاری از کاربران از نحوی محاسبه قیمت نهایی انواع لوله برق آشنایی ندارد و ممکن است خریدی نادرست داشته باشند. در این راستا شرکت آسمان سمنان همراه شماست تا با دادن مشاوره در زمینه خرید تکی و عمده محصولات، شما را راهنمایی کند تا خریدی آسان داشته باشید.

زمانی که شما قصد احداث ساختمان اداری، تجاری یا مسکونی را دارید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، اجرای سیستم برق و روشنایی آن است. در این زمان خرید لوله برق با کیفیت و بادوام یکی از موارد مهم در اجرای سیستم برق ساختمان است. هدف از استفاده از این محصولات قرار دادن سیم یا کابل برق و رسیدن آنها به محل‌های مورد نظراست. همچنین لوله‌های برق و اتصالات برق نقش پر رنگی در حفاظت و نگهداری طولانی مدت سیستم برق ساختمان شما ایفا می‌کنند یا به عبارت ساده‌تر، این محصولات از سیم‌ها و کابل‌های ساختمان در برابر خطرات احتمالی مانند پوسیدگی، پارگی، اتصال و … محافظت می‌کنند. اگر شما هم تمایل به خرید لوله برق دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکات ضروری و مهم در خرید این محصول را به شما آموزش دهیم تا به خرید به صرفه و مفید داشته باشید.

۴ نکته مهم در هنگام خرید لوله برق

همان‌طور که گفته شد، هنگام خرید لوله برق نیاز است که شما به ۴ نکته توجه کنید تا خرید خوب و به صرفه داشته باشید. شرکت آسمان سمنان با کمک کارشناسان خود، نکات زیر را جمع آوری کرده که در ادامه به توضیح جداگانه هرکدام می‌پرداز. این نکات عبارت‌اند از:

  1. ویژگی های لوله برق استاندارد
  2. تعیین سایز لوله برق
  3. تشخیص جنس و کیفیت انواع لوله برق
  4. قیمت و هزینه خرید تکی و عمده محصولات

لوله برق استاندارد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لوله برق یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است که به عنوان نوعی پوشش برای محافظت از انواع کابل‌ها استفاده می‌شود. کیفیت این لوله‌ها ارتباط مستقیمی با تضمین ایمنی و افزایش سطح سیم کشی در ساختمان دارد. همچنین انتخاب و استفاده از مجرای برق مناسب هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به طور کلی کیفیت لوله برق به میزان مواد مصرفی و کیفیت مواد آن بستگی دارد که باید به آن توجه زیادی کرد. گروه تولیدی آسمان سمنان با سالها تجربه در زمینه تولید و فروش انواع لوله و اتصالات برق آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه تشخیص استاندارد لوله‌های برق به شما خریداران گرامی می‌باشد.

ویژگی های لوله برق استاندارد 

  • جلوگیری از پوسیدگی سیم‌ها
  • نظم دهی اصولی به سیم کشی
  • عیب یابی سریع
  • پیشگیری از آتش سوزی

تعیین سایز لوله برق

دومین و مهم‌ترین نکته در هنگام خرید لوله برق این است که شما به سایز لوله برقی که به آن احتیاج دارید توجه کنید. روش تعیین سایز لوله برق یک روش تخصصی است که شما باید از برق کار خود بپرسید و یا اطلاعات لازم را هنگام خرید از فروشنده لوله برق دریافت کنید. مجموعه آسمان سمنان در این مقاله راهنمایی لازم جهت تعیین سایز لوله برق را به شما آموزش می‌دهد تا حدودی بتوانید لوله برق با سایز مناسب را انتخاب کنید.

در روش تعیین سایز لوله برق، شما باید به ۲ نکته: تعداد سیم و سایز سیم‌های برق توجه کنید. در ادامه هم باید در نظر داشته باشید که سایز سطح مقطع لوله‌های برق ۲ – ۲.۵ و ۳ سانتیمتر می‌باشند. حال با توجه به این دو موضوع باید محاسبه کنید که چه تعداد سیم با چه سایزی دارید که بتوانید لوله برق سایز مناسب را برای خود انتخاب کنید.

البته شما می‌توانید با تماس با مجموعه آسمان سمنان، به راحتی مشاوره رایگان جهت خرید لوله برق مناسب با سایز مناسب را خریداری کنید.

تشخیص جنس و کیفیت انواع لوله برق

هر نوع لوله برق، کیفیت و عملکرد متفاوتی دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنید. انواع لوله‌های برق شامل: لوله پلی آمید، لوله PVC و لوله upvc می‌باشد که از مواد مختلفی تولید می‌شوند. تا زمانی که در هر یک از این لوله‌ها مواد اولیه و مورد نیاز به مقدار لازم و صحیح استفاده شود، باعث افزایش کیفیت نهایی و افزایش ایمنی و امنیت در سیم کشی ساختمان می‌شود. در ادامه به معرفی هریک می‌پردازیم

لوله برق پلی آمید :

لوله پلی آمید از مواد پلیمری نایلونی (پلاستیکی) تولید می‌شود و معمولاً از آن جهت مصارف محافظ هادی برق و عایق سیم و کابل‌های برقی و مخابراتی استفاده می‌شود. از این مواد در تولید لوله برق خرطومی و معمولی استفاده می‌شود که در هر نوع لوله برق، میزان مصرف مواد متفاوت است. این جنس لوله، پرکاربردترین انواع لوله برق است و در مقایسه با بقیه، قیمت کمتری دارد.

لوله برق pvc :

برخی از انواع لوله برق، از جنس پی وی سی هستند که در اصل pvc یک پلیمر نسوز است و در برابر حرارت آتش بسیار مقاوم و نسوز است. لوله‌های برقی که از این جنس تولید می‌شوند، به عنوان لوله برق نسوز شناخته می‌شوند و در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارند. این نوع لوله دارای قیمت نسبتاً بالایی در مقایسه با دیگر انواع لوله برق است.

لوله برق upvc :

لوله برق یو پی وی سی که به آن خم سرد نیز گفته می‌شود. در تولید انواع لوله برق معمولی استفاده می‌شود و جنس آن به گونه ایی است که به راحتی با فنر لوله خم کن، خم می‌شود و دیگر نیاز به حرارت ندارد. این نوع جنس دارای لوله برق‌های خاصی است که هنگام خرید به همین اسم می‌توانید آن را تهیه کنید.

لوله برق - آسمان سمنان

قیمت خرید انواع لوله برق

حال با توجه به موارد گفته شده، آخرین نکته که باید به آن توجه کنید، قیمت نهایی محصولات بر اساس موارد گفته شده است. هر یک از موارد گفته شده، به تنهایی بر روی قیمت محصولات تأثیر دارد و شما باید تمامی نکات را در نظر بگیرید تا با توجه به درخواستی که مدنظر دارید، لوله برق را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بدون شک بسیاری از کاربران از نحوی محاسبه قیمت نهایی انواع لوله برق آشنایی ندارد و ممکن است خریدی نادرست داشته باشند. در این راستا شرکت آسمان سمنان همراه شماست تا با دادن مشاوره در زمینه خرید تکی و عمده محصولات، شما را راهنمایی کند تا خریدی آسان داشته باشید. شما می‌توانید با ما از طریق راه‌های زیر در ارتباط باشید.

منبع : آسمان سمنان – www.aseman-semnan.com

آدرس نمایندگی : ابتدای لاله زار جنوبی – پاساژ ناصر خسرو – طبقه اول – واحد ۱

کارشناس فروش : ۰۹۱۹۱۳۴۶۴۸۴

Share