امام جمعه آستارا تأکید کرد:

لزوم اولویت‌بندی برای رفع مشکل تردد کامیون‌ها در مرز آستارا | محکومیت اقدام سخیف نشریه شارلی ابدو

باقری ارومی با اشاره به لزوم اولویت‌بندی برای رفع مشکل تردد کامیون‌ها در مرز آستارا بیان کرد: با اقدام مناسب، تلاش شبانه‌روزی و نظارت مداوم باید کامیون‌های حامل کالاهای تره بار و فاسد شدنی با اولویت‌بندی از این مرز تردد کرده و شاهد حل مشکلات این حوزه باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان در مکان مصلی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به فرمایش پروردگار در قرآن کریم در باب تقوای الهی گفت: یکی از نشانه‌های تقوا، خودداری و عدم غلبه نفس بر انسان است، تمام اعتقاد و ایمان وابسته به عمل است.

باقری ارومی با اشاره به وجود انبیا الهی علیه السلام به عنوان واسطه و وسیله‌ای برای تقوای انسان بیان کرد: پیامبر اکرم صلی الله و انبیا وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال هستند و حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن راه درست و نزدیکی به پروردگار است.

وی نماز استغاثه به‌ ام‌ابیها را باعث نجات انسان از گرفتاری دانست و بیان کرد: هر قدر توسل به‌ ام الائمه خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها را در زمره اعمالمان قرار دهیم، شاهد و ناظر برکات آن در زندگی خود خواهیم بود.

نور الهی در وجود مبارک حضرت زهرا (س) متبلور می‌شود

باقری با اشاره به عظمت خلقت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: نور الهی در وجود مبارک حضرت زهرا (س) متبلور می‌شود و در آیه تطهیر و حدیث کساء این مساله نمود پیدا کرده است.

امام جمعه بندر آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز ولادت بانوی آب و آیینه و روز زن گفت: حق مادر را نمی‌توان ادا کرد، حق ایشان حتی بعد از وفاتشان هم بر گردن انسان بوده و نباید فراموش شود، فاطمه زهرا (س) کوثر است و از نسل ایشان شخصیت بی‌مثالی مانند پیر جماران حضرت امام (ره) به جهان معرفی شده است.

باقری ارومی با اشاره به برگزاری همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در شهرستان بیان کرد: این یک اقدام تاثیر گذار در جهت رونق اقتصادی و تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بود و باید همواره در این مسیر گام برداشت.

لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی برای حضور سرمایه‌گذاران

خطیب جمعه آستارا با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی برای حضور سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: حل مشکلات مالی و شغلی جوانان آبرومند شهرستان باید اولویت مسئولان باشد و ایجاد این گونه فرصت‌ها بسیار مهم و اثربخش است.

وی با اشاره به لزوم اولویت‌بندی برای رفع مشکل تردد کامیون‌ها در مرز آستارا بیان کرد: با اقدام مناسب، تلاش شبانه‌روزی و نظارت مداوم باید کامیون‌های حامل کالاهای تره بار و فاسد شدنی با اولویت‌بندی از این مرز تردد کرده و شاهد حل مشکلات این حوزه باشیم.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اهانت، تمسخر و تهمت نشان دهنده ضعف افراد است و این‌ها مانند خاک‌پاشی بر چهره آفتاب است.

وی با اشاره به اهانت این نشریه در سال‌های گذشته به پیامبر اکرم صلی الله بیان کرد: این گونه اعمال به شدت محکوم است و موجب تاسف خداوند بر بندگانش می‌شود، باید در فعالیت‌های فرهنگی و رسانه حالت تهاجمی گرفته تا کسی جرأت اهانت به مقدسات و عزیزان ما را نداشته باشد.

در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، تجمع مرزداران آستارایی در محکومیت اقدام سخیف نشریه شارلی ابدو در اهانت به رهبر معظم انقلاب در مقابل مصلی و همجنین حوزه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان برگزار شد.

Share