نگاهی به عملکرد استاندار گیلان؛

شعارهای مسئولان گره‌ مشکلات گیلان را باز نکرد | لنگر کِشتی پیشرفت، گیر گرداب وعده‌ها

آقای استاندار ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم و هدف ما از این نیشتر زدن‌ها، ضربه زدن به شما نیست می‌خواهیم به سلامت و دلخوش به مسیر ادامه دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در بخشی از یادداشت انطباق آمده است:

سید مهدی خدمت بین دانا، مدیرکل بهزیستی گیلان از اوضاع دردناک این استان ثروتمند با جاذبه‌های مختلف طبیعی و گردشگری سخن می‌گوید که هر انسانی با شنیدن این حقایق باید به خود بلرزد ولی چرا مسئولان ما به این آمار بی‌توجه و قطار شعار را با لوکوموتیر ادعا پیش می‌برند، مشخص نیست.

این مقام مسئول گیلانی می‌گوید که استان از حیث بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و همسرآزاری همواره جزو استان‌های بالای کشور محسوب شده به طوریکه همواره در حوزه طلاق در رده ۵ استان اول قرار گرفته است؛ در حوزه سالمندی، گیلان رتبه اول را دارد و وضعیت گیلان از لحاظ آسیب‌های اجتماعی خوب نیست و بسیاری از دلایل آن هم به بیکاری و مهاجرت جوانان برمی‌گردد.سن اعتیاد در استان گیلان به شدت کاهش پیدا کرده است. میانگین کشوری سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال برآورد شده که این میزان در گیلان کمتر است. استان گیلان چندین آسیب اجتماعی رایج در کشور را به طور همزمان در خود دارد و آمار خودکشی درگیلان رو به افزایش است. فرزندان بی‌سرپرست استان روند افزایشی دارد. آمار این کودکان برای ده سال کاهش پیدا کرده بود.تعداد زیادی از افرادی که در گیلان و در شهر رشت تکدی‌گری می‌کنند، مهاجر هستند و از استان‌های دیگر به گیلان آمده‌اند. طلاق عاطفی هم آسیب اجتماعی دیگری است که درگیلان به شدت وجود دارد اما هنوز نمود پیدا نکرده است.

این وضعیت در حالی برای یکی از با پتانسیل‌ترین استان‌های ایران رقم می‌خورد که اسدلله‌ عباسی، استاندار انقلابی این خطه سوابق وزارت دولت و وکالت در مجلس دارد و مشخص نیست دلیل رشد این همه مصائب چیست و چرا به صورت واضح و بی‌پرده برای مردم سخن گفته نمی‌شود!

مسئولان اعتراض و انتقاد مردم و نماینده‌های ملت که همین رسانه‌ها هستند را از سر دلسوزی باید قلمداد کنند؛ رسانه‌هایی که اگر نقاط ضعف را به گوش مسئولان نرسانند زخم‌ها و خراش‌ها تبدیل به دمل‌های چرکینی می‌شود که نتیجه‌اش همین وضعیت دردناک گیلان است.

آقای استاندار از ۱۸هزار میلیارد اعتباری که گفته می‌شود در سفر استانی هیات دولت به خطه گیلان اختصاص یافته است چه میزان حقیقی بوده و برای بهبود وضعیت جاده‌ها، سروسامان دادن مصائب کشاورزان و دامداران و باغداران، پیشرفت گردشگری، حل معضل پسماند، رفع بیکاری و … هزینه شده است؟!

آقای استاندار پل روگذر لاهیجان و رودسر، پل کابلی آستانه، مرکز تحقیقات کیوی تالش، استقرار ادارات در شهرستان خمام، اتصال اتوبان سیاهکل به اتوبان اصلی رشت، پروژه رینگ آبرسانی لاهیجان ،حل بحران پسماند سراوان و تموشل و ده‌ها وعده و مساله نیمه تمام و انجام نشده دیگر هنوز مردم را آزار می‌دهد و فقط در حد بازدید شما و همکارانتان از برخی پروژه ها تا کنون بی نتیجه مانده اند!

آقای استاندار مردم دیارمیرزا لیاقت و شرافتی بیش از این دارند که در اماکن دولتی و اداری تحت کنترل شما با گرفتاری‌های کمبود نیرو مواجه باشند و با رفت و آمدهای مکرر در این روزگار سخت معیشتی برای کارهای اداری با معضل روبه‌رو باشند. آقای استاندار آیا مسیر خود یا بستگانتان تا کنون به ادارات خورده است تا ببینید مردمی که دست‌های رنج‌کشیده‌شان با تکه کاغذی مدت‌ها منتظر یک امضا هستند چه حسی به عملکرد شما دارند؟!

خاطرتان هست در غایله سراوان با مردم معترض چه برخوردی شد؟! مردمی که تنها می‌گفتند نمی‌خواهند صبح با بوی تعفن از خواب بیدار شوند و شب از مزاحمت مگس و حیوانات موذی سر به بالین بگذارند. چه شد آن‌ وعده‌های‌تان در باره پایان تراژدی سراوان با توجه به ضرب العجلی که تا پایان سال مشخص نمودید و چیزی به اتمام آن نمانده است؟!

استاندار انقلابی ما مگر اعلام نکرده بودید که پس از دستور وزیر محترم کشور و تاکید ریاست محترم جمهور در خصوص بهسازی و ساماندهی زباله سراوان که قابلیت دپوی بیشتر زباله در آن مکان وجود ندارد و باید تعطیل گردد و دو خط پردازش زباله با دو شیفت کاری فعال شده است که بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن را پردازش و بازیافت می‌کند و بخشی از آن را تبدیل به کود آلی می کند؟!

مگر اطلاع‌رسانی نکردید که با پیمانکار جدیدی قرارداد بستیم و به ما قول داده اند که تا ماه آینده بر طبق قرارداد منعقد شده خط شماره سه با ظرفیت ۲۵۰ تن و در دو ماه آینده ، خط شماره چهار آنهم با ظرفیت ۲۵۰ تن و مجموعا ۵۰۰ تن با دو شیفت کاری راه اندازی شود و قابلیت دارد که حدود ۱۰۰۰ تن زباله را بازیافت کند و ۳۰۰ تن زباله ریجکتی و خشک خواهد بود که شیرابه و بوی نامطبوع ندارد و از نظر محیط زیست و بهداشت نیز مشکلی ندارد و آن زباله به نیروگاه زباله سوز انتقال خواهد یافت؟!

مگر در زمینه پروژه نیروگاه زباله سوز رشت نگفتید که نیروگاه زباله سوز نیز طراحی شده است و قرارداد اولیه در حال انعقاد است و در سراوان نیز برای تصفیه خانه شیرابه پیمانکار و مشاور انتخاب کرده ایم تا کنترل شیرابه صورت گیرد و آن را به آب کشاورزی تبدیل کند؟!

مگر مدعی نبودید که برای بحث گازهایی که در لندفیل سراوان و انباشت زباله وجود دارد نیز پیش بینی هایی در نظر گرفته شده است و مرکز دفن زباله سراوان تعطیل می شود و زباله‌ای به آن منطقه انتقال نخواهد یافت؟!

پس این خودروهای حمل زباله که صبح و شب مقابل چشمان مردم مضطر سراوان وارد دپو می‌شوند چه می‌گویند؟!

آقای استاندار از وضعیت کمبود امکانات گردشگری استان خبر دارید؟! از بیکاری جوانان و مصائب کشاورزان در زمان کشت برنج و گرانی نهاده‌های دامی چطور؟! آقای استاندار سری به قهوه‌خانه‌های استان زدید تا جوانانی که نیروی‌محرکه استان هستند را ببینید چگونه بخاطر نبود شغل مناسب به این اماکن پناه می‌برند؟! تا کنون دست‌اندازهای جاده که آسفالت‌های خراب‌شان ،شالوده ماشین‌های مردم را آسفالت کرده گریبان شما را گرفته‌ است؟! تا کنون وضعیت خراب جاده‌ها تاریک و باریک روستایی و شهری شما را به گودال‌ انداخته است؟! تا کنون برای آنکه شغلی برای خودتان دست و پا کنید دربه‌در این ادارات شده‌اید؟! آقای استاندار روستاها از جوانان تهی می‌شوند و والدین کهنسال شده‌اند از این بحران اطلاع دارید؟! می‌دانید برخی مدارس روستاها بخاطر کاهش جمعیت محصل به کارگاه تبدیل شده‌اند؟!

آقای استاندار ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم و هدف ما از این نیشتر زدن‌ها، ضربه زدن به شما نیست می‌خواهیم به سلامت و دلخوش به مسیر ادامه دهیم و حال همه خوش باشد تا در آینده ایرانی سرشار از سربلندی داشته باشیم و این سربلندی نیازمند پای گذاشتن بر صخره‌هایی است که زیر ساخت آن قوی باشد نه علف‌زار‌هایی که پر از وعده و ادعا باشند و پا گذاشتن بر آن‌ها انسان را به باتلاق فرو ببرد؛ آقای استاندار شاید هم‌درد نباشیم ولی بی‌شک در این کشتی دنیا هم‌بند هستیم و سوراخ شدن این کشتی به نفع هیچ کس نخواهد بود.

Share