با صدور احکامی از سوی استاندار گیلان؛

سرپرست معاونت سیاسی فرمانداری و سرپرست بخشداری مرکزی لاهیجان منصوب شدند

با صدور احکامی از سوی استاندار گیلان، سرپرست معاونت سیاسی فرمانداری لاهیجان، سرپرست بخشداری مرکزی این شهرستان منصوب و معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی استاندار گیلان، با صدور احکام جداگانه ای، اسدالله نظری را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لاهیجان و مرتضی نجف نژاد را به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی لاهیجان منصوب کرد و جلسه معارفه روز یکشنبه ۱۱ دیماه برگزار شد.

فرهاد براتی فرماندار لاهیجان در این آیین گفت: این تغییر وتحولات در حوزه های مسولیتی یک امر کاملا عادی است و امروز نیز شاهد تکریم و معارفه معاون سیاسی و بخشدار مرکزی هستیم که بخشی از تحولات حوزه سیاسی است.

وی ضمن دعوت مسئولان و مدیران به رعایت فروتنی و برخورد مناسب با مردم یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمینه لازم جهت خدمت صادقانه به مردم را فراهم آورده است لذا ضرورت دارد تا درب اتاق مدیران همیشه به روی مردم باز باشد و مردم بدون کمترین مانع با مدیران ملاقات کنند و مسئولان نیز با صعه صدر و گشاده رویی پاسخگوی مشکلات آنها باشند.

براتی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه مسئولان به اجرای دقیق قانون اشاره کرد و افزود: آنچه که نظام و دولت از ما مسئولان توقع دارد و مانیز به تبع آن از معاونان و بخشداران انتظاری داریم آن است که مر قانون عمل کنند. همه ما باید در مقابل قانون خاضع،خاشع و مطیع باشیم ولو اگر در جایی قانون به نفع ما نباشد.

فرماندار لاهیجان تصریح کرد: ما مدیران و مسئولان مجری قانون هستیم نه مفسر قانون؛ ما اجتهاد بر قانون نداریم پس سعی کنیم اعمال، رفتار، کردار و تصمیماتی که می گیریم بر اساس قانون باشد.
وی یادآور شد: اجرای سیاست های دولت یکی از مطالبات دولت از فرمانداران است و ما نیز به دنبال آن از مجریان انتظار داریم که این سیاستها را در سطح منطقه به بهترین شکل ممکن اجرا و بر آن نظارت و اشراف کافی داشته باشند تا به دنبال آن رضایتمندی مردم روز به روز بیشتر و امید به زندگی در آنها افزایش پیدا کند.

براتی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دستور کارهای مهم مدیران را فعال‌سازی حلقه‌های میانی در ارتباط میان مردم و دولت دانست و خواست مدیران با تمامی ظرفیت‌هایی را که در گروه های مردمی جهت کار جهادی، تسهیل تولید و ارائه خدمات اجتماعی وجود دارد، فعال سازند.

جواد شفیعی ثابت نیز در این مراسم در جمع مدیران و شوراهای شهر وبخش و کارکنان فرمانداری به شاخصهای انتصابات و روند تغییرات برپایه بهره گیری از الگوی مدیریتی از شهیدحاج قاسم سلیمانی پرداخت.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان گفت: انتخاب الگو در زندگی بشر ازاهمیت خاصی برخورداراست و در مدیریت هم باید بدنبال الگو باشیم و یکی از بهترین الگوهای مدیریت که باید شاخصهای آن مورد مطالعه قرارگیرند روش مدیریتی و راهبری سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی است.

وی گفت: دو نکته مهم مدیریتی اثربخشی و کارآیی است یعنی کاردرست را شناختن و درست عمل کردن و نتایج کار نشان دهنده اثربخشی و کارآیی است که در هر دو مورد شهیدسلیمانی الگوی موفقی بودند.

شفیعی با اشاره به شاخصهای مدیریت شهید سلیمانی گفت: پنج شاخص مهم مدیریتی ایشان اول تخصص به معنای داشتن دانش لازم دوم تعهد به ارزشها ومبانی سوم تلاش خستگی ناپذیر و چهارم تحول خواهی بمنای پرهیزازتشریفات و پنجم اخلاص درعمل به نیت خدمت خدا وخلق خدابود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گفت: براساس شاخصهای ابلاغی رئیس جمهور محترم و وزیر کشور که درسفر به گیلان کارامدی و تحول خواهی و فسادستیزی را سرلوحه شناسایی و انتصابات در دولت سیزدهم دانستند تلاش همه دست اندرکاران فرآیند انتصابات توجه به این شاخصها بوده و قطعا اگر در طول ارزیابی عملکردها اثربخشی و کارآیی لازم مشاهده نشود تغییرات انجام خواهدشد.

وی گفت: همیشه فرایند انتصابات شاهد اختلاف سلایق بوده مثلا برای انتخاب یک بخشدار یا معاون فرماندار شاهد بود ادمهای خوب و دلسوز از یک جناح درباره یک فرد ۱۸۰درجه احتلاف نظر داشتند لذا هیچگاه رضایت همه تامین شدنی و منطقی نیست اما ساختار خود را مکلف به تلاش و دقت در تحقق شاخصها از طریق استعلام و مشورت و مصاحبه و تحقیق و بررسی سوابق میداند.

شفیعی گفت: در همین شهرستان لاهیجان جوانترین بخشدار استان منصوب شده و باتجربه ترین معاون سیاسی از درون سیستم استانداری باسابقه پاکدستی معارفه میشود و از ظرفیت ایثارگران همچون فرزندان شهدا بهره میگیریم که بخشدار مرکزی که معارفه میشوند از این دسته هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار ضمن قدردانی از امام جمعه انقلابی و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان گفت: همدلی و همفکری اعضای محترم شورای اداری و تامین شهرستان بسیارخوبست و بهبود شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهرستان در برنامه ریزی کارگروهای حوزه سیاسی فرمانداری با مشورت نخبگان شهرستان لاهیجان با محوریت سند الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت باید مدنظر قرارگیرد.

Share