در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا عنوان شد؛

در حوزه گردشگری آستارا تنها یک مجوز بی‌نام صادر شده | شناخت ناکافی مسافران دلیل اصلی عدم اقامت

شالبافیان با بیان‌اینکه توجه به صنعت گردشگری در توسعه کشور و اشتغال برای جوانان نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: نمایندگان مجلس حمایت از گردشگری را در سیاست‌گذاری تجلی و بروز دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اصغر شالبافیان حسین‌آبادی امروز در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری این شهرستان که در محل تالار هتل اسپیناس در دو بخش پنل تخصصی سرمایه‌ گذاری و نمایشگاه فرصت های سرمایه‌گذاری گردشگری برگزار شد، اظهارکرد: همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ظرفیتی که شهرستان‌هایی همچون بندر آستارا دارند نباید به دنبال آوردن مسافر و گردشگر و جلب توجه باشند، اما یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم اقامت گردشگران در این نقاط از نظر وزارت میراث فرهنگی عدم شناخت کافی مسافران است و با وجود این ظرفیت‌ها باید تدبیری اندیشیده شود.

شالبافیان با اشاره به اینکه پیشنهاداتی که در حوزه گردشگری در قالب بودجه به مجلس ارائه شده از سوی نمایندگان نیازمند پیگیری است، افزود: در کشور ۲ هزار و ۲۲۶ پروژه داریم که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالا فعال هستند و این‌ها سوای پروژه‌هایی هستند که می‌خواهند موافقت اصولی بگیرند، پروژه‌هایی است که از نظر قانونی دولت متعهد به تامین گونه‌ای از زیرساخت‌های‌شان شده است.

این مقام مسئول تصریح‌کرد: کل اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای ما بر فرض تخصیص ۳۰ درصدی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان است و این یعنی کمتر از ۵۰ میلیون تومان برای هر پروژه و مجلس در زمانی رویکرد تحولی خود و اولویت‌هایش را در برخی موضوعات نشان داد و اکنون طرح تحول گردشگری نیازمند هستیم.

شالبافیان اظهارکرد: پیشنهاد می‌شود برای یکی دو سال مشوقی بگذارند تا پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند، امکان برخورداری از حداقل ۵۰ درصد حق انشعاب و تقسیط سه ساله آن را داشته باشند و ببینید اسفندماه سال آینده چه تعداد شغل ایجاد می‌شود.

برای ما واجب است که کار را از حالت اداری خارج کنیم

معاون اقتصادی استاندار گیلان در این همایش با بیان‌اینکه ساحل، دریا و جنگل آستارا را خداوند به زیبایی نقاشی کرده است، افزود: آستارا از گیلده و لاتون تا کوته‌کومه قدمت و زیبایی دارد و مایه فخر و مباهات همه ما است.

محمد اسحاقی با بیان‌اینکه سرمایه‌گذاران آمده‌اند تا با سرمایه‌، ایده و فکر خلاق خود سفره‌ای را برای مردم بندر آستارا پهن کنند، گفت: مسئولان باید با افتخار در خدمت سرمایه‌گذاران باشند.

اسحاقی با بیان‌اینکه ما مدیران حکومت اسلامی هستیم که در دولت آیت‌الله رئیسی اداره امور مردم را برعهده گرفتیم و برای ما واجب است که کار را از حالت اداری خارج کنیم، اضافه‌کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند مدیریت جهادی به این معنی نیست که برای مدیریت جهاد کنیم و وقتی به پست مدیریتی رسیدیم خنثی عمل کنیم؛ یعنی اینکه در تمام طول مدتی که در پشت میز خود نشستیم جهادی عمل کنیم و از حالت اداری خارج بشویم.

این مقام مسئول ادامه داد: اینکه ۱۶ سال کاری بدون تکلیف باقی می‌ماند، یعنی اینکه ما مستاصل داریم عمل می‌کنیم و کار اداری صرف انجام می‌دهیم و تعهد نداریم.

اسحاقی با اشاره به اینکه برای تمامی پروژه‌هایی که امروز مطرح شده است، ابتدا تکلیف برعهده اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که مطالعات دقیق داشته باشد، تصریح‌کرد: ۲۱۳ مجوز بی‌نام تا امروز در تمامی حوزه‌ها صادر کردیم اما در حوزه گردشگری در آستارا تنها یک مجوز بی‌نام صادر شده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش سهم صنعت گردشگری ما است، گفت: تا امروز رقمی ابلاغ نشده ولی ما منتظر تهران نمی‌مانیم که برای ما فکری کند، همه دوستان در شهرستان خالق هستند و ایده و تفکر دارند و انتظار می‌رود سهم ملی از سوی وزارت میراث فرهنگی پیگیری شود.

توجه به صنعت گردشگری باید در اولویت قرار گیرد

ولی جهانی در این همایش اظهار کرد: آستارا دارای ظرفیت های بی شمار در حوزه‌ گردشگری است و باید به این بخش توجه ویژه شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بر تعیین تکلیف موضوعات مربوط به سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران برطرف تا شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در منطقه باشیم.

غلامرضا مرحبا نیز در این آیین بر استفاده بهینه از فرصت های سرمایه گذاری گردشگری شهرستان آستارا تاکید کرد.

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشبرد اقتصادی، اشتغالزایی و بهره مندی از گردش مالی مناسب، توجه به صنعت گردشگری باید در اولویت قرار گیرد.

عنایت رضایی پور نیز در این آیین، از آستارا به عنوان شهر فرصت های طلایی نام برد و ادامه‌ داد: آستارا در حوزه‌های مختلف به ویژه‌ بخش گردشگری ظرفیت های خوبی دارد که با نگاه ویژه به آن می توان فرصت های شغلی ایجاد و موجب شکوفایی منطقه شد.

فرماندار بندر آستارا بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران و برطرف شدن مشکلات و موانع آنان تاکید کرد.

میثم الوان پور نیز در این آیین، اظهار کرد: در چند ماه اخیر در راستای سرمایه گذاری در آستارا خیزهای مثبتی برداشته شده است.

شهردار بندر آستارا افزود: در آینده نزدیک پروژه‌هایی در آستارا استارت زده می شود که ان شاالله موعد مقرر به سرانجام برسد و مردم از نتایج آن بهره مند شوند.

الوان پور، آستارا را سرشار از مواهب الهی، جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی دانست و خاطر نشان کرد: با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری علاوه بر جذب گردشگر، اشتغال‌زایی و توسعه‌ی منطقه را شاهد خواهیم بود.

این همایش و نمایشگاه در هتل اسپیناس جهت حضور علاقمندان به سرمایه‌ گذاری در حوزه گردشگری برپا بوده و حضور پر رنگ مسئولان کشوری و استانی نشان از اهمیت توسعه اقتصادی بندر آستارا و استان گیلان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین دارد.

Share