استاندار برای تعطیلی شرط تعیین کرد؛

تعطیلی ادارات باید مدیریت شده و دقیق باشد|میزان فایده و ضرر تعطیلی باید مشخص شود

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید گره از زندگی مردم باز کنیم، گفت: تعطیلی ادارات، دستگاه ها و بانک ها باید با محاسبه همه جوانب اقدام شود به گونه ای که خدمات رسانی به مردم مختل نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه جهادی گاز استان گیلان در محل استانداری تصریح کرد: بدون محاسبه ادارات گیلان تعطیل نمی‌شود. در صورت ضرورت و اضطرار باید کشیک برای مجموعه‌های مختلف از جمله بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی و مجموعه‌هایی که فعالیت‌شان ضرورت دارد، تعیین شود تا خدمت‌رسانی به مردم دچار اختلال و مشکل نشود.

وی ضمن قدردانی از همه مدیران در خصوص هماهنگی برای خدمات‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف اعم از انرژی، راه ها، امنیتی، انتظامی، اوراژانس و غیره افزود: باید امکانات لازم برای بهینه‌سازی و بهره وری انرژی فراهم شود.

وی با بیان اینکه اعلام تعطیلی باید با محاسبه دقیق انجام شود تا زندگی مردم دچار مشکل نشود، ادامه داد: باید در مدیریت و هماهنگی منسجم، تهدیدها به فرصت تبدیل شود نه بحران؛ امروز بدلیل ورود جبهه هوای سرد مصرف انرژی بالارفته و نگرانی‌هایی ایجاد کرده اما تعطیلی باید مدیریت شده و دقیق انجام شود.

عباسی گفت: اول دی‌ماه را به صورت آزمایشی تعطیل اعلام کردیم اما تنها یک درصد صرفه جویی در مصرف گاز ایجاد شد و تاثیر چندانی در مدیریت مصرف نداشت؛ نمی‌شود فعالیت اقتصادی و زندگی مردم را برای یک درصد صرفه جویی مختل کنیم.

وی درخصوص تصمیم‌گیری برای تعطیلی چهارشنبه یا پنجشنبه ادامه داد: در صورتی به این اقدام متقاعد می‌شوم که میزان فایده و ضرر آن به درستی محاسبه شود.

استاندار گیلان هشدار داد: مرخصی همه مدیران تا عادی شدن شرایط جوی به حالت تعلیق درآمده و باید همه پای کار باشند و گره از کار مردم گشوده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نیروگاه‌ها مجموعه‌های حیاتی هستند و باید سوخت دوم به آن‌ها رسانده شود؛ واحدهای تولیدی حیاتی را نمی‌توانیم تعطیل کنیم؛ اما در سایر حوزه‌ها برای برخی بخش‌ها محدودیت و برخی که‌عدم فعالیت مقطعی آن‌ها به زندگی مردم خللی وارد نمی‌کند، تعطیل شوند.

عباسی با تاکید بر اینکه خانوار برای ما اولویت اول است، گفت: قطع گاز با اخطار، هشدار و رعایت حقوق شهروندی انجام شود؛ پرمصرف‌های خانگی پس از تذکر قطع شوند وبرای قطع گاز ادارات دولتی پر مصرف نباید درنگ شود.

Share