عباسی در جلسه شورای اداری املش؛

به دنبال عکس یادگاری با وزرا نبودم | ناگفته‎های دوران انتخابات را به مردم خواهم گفت

عباسی تصریح کرد: با مردم در خصوص مسائل حاشیه‌ای و انتخابات در آینده نزدیک صحبت خوهم کرد و ناگفته ها را خواهم گفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در جلسه شورای املش با تشکر از کادر درمانی شهرستان های رودسر و املش در ایام مبارزه با ویروس کرونا گفت: در خصوص وظایف و عملکرد نماینده کمی در شهرستانها و استانها تداخل وظایف وجود دارد.

وی یادآور شد: در دنیا مجلس عام و خاص داریم اما در ایران تنها یک مجلس وجود دارد و این سبب میشود که وظایف روی دوش نماینده افزایش پیدا کند در حالی که وظیفه اصلی یک نماینده نظارت و قانون گذاری است.

عباسی افزود: برنامه‌های سالانه، تدوین بودجه و سیاستگذاری‎ها در مجلس تصویب می شود و یک نماینده حق دخالت در امور اجرایی را ندارد.

نماینده رودسر و املش گفت: می توانیم فقط نظر بدهیم و نمی توانیم دخالت کنیم اما اینها باعث می شود که مردم ماموریت نماینده را با سایر مسئولان اشتباه بگیرند. همانند آنچه که در بحران برف رخ داد و مسئولان نتوانستند به موقع پاسخگوی مردم بابت قطعی برق و آب باشند.

نقش مهم نماینده مجلس در جذب اعتبارات ملی

عباسی با بیان اینکه بخشی از بودجه کشور طی سالهای اخیر صرف جبران خسارت های سیل، زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه شده است، یادآور شد: نقش یک نماینده در اینجا می تواند جهت جذب اعتبارات ملی برای جبران خسارت‌ها، رفع مشکلات و جذب امکانات حیاتی باشد.

وی با اشاره به اجرای سد پلرود در سال ۸۹ گفت: تا این لحظه برای احداث سد ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی فنی دارد و طبق برنامه باید در سال ۱۴۰۰ آبگیری شود.

نماینده رودسر و املش تصریح کرد: برای تصفیه خانه طول لات سه میلیارد تومان اعتبار ملی اخذ شده است و حلقه چاه تعهد آب شهری است.

وی با بیان اینکه شیلات در بخش آبزی پروری املش فعالیت خوبی دارد، اظهار کرد: ۶۷ مزرعه فعال داریم که ۵ مزرعه فقط ماهیان خاویاری تولید می کنند.

به جای سیاهنمایی، واقع نمایی کنیم/ به دنبال عکس یادگاری با وزرا نیستم

عباسی با بیان اینکه راه املش به شلمان مشکل مصالح دارد نه اعتبار، یادآور شد: رحیم آباد هم کلاً به دلیل کمبود مصالح قفل شده است. از معدن کوهی و رودخانه ای اجازه برداشت وجود ندارد و هر کسی برای خود یک امپراتوری راه انداخته و کارها خوابیده است. با زحمات زیاد توانستیم مجوز برداشت معدن پیلدره را از وزارت صمت بگیریم تا بخشی از مشکل حل شود.

به گزارش دیارمیرزا، نماینده رودسر و املش مردم با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی صحیح به مردم گفت: مردم باید بدانند و نباید سیاه‌نمایی کنیم بلکه باید واقع نمایی کنیم. فرماندار محترم املش مشکلات را با مردم در میان بگذارد. فقط نقاط ضعف را نگوییم بلکه مشکلات را هم بگوییم و اگر جایی هم نمی توانیم کاری انجام دهیم بهترین کار این است که از مردم عذرخواهی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و کمبود منابع مالی گفت: تا چه میزان باید اوراق قرضه استفاده کرد و بدهی برای آیندگان بگذاریم؟ تا این لحظه فقط ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه خرج شده که سر رسید آن فرا رسیده است. در چنین شرایطی که کشور در حال اداره است. کشور را با فروش فرآورده‌های نفتی اداره می‌کنیم. در بخش مالیات هم نمی‌توان بیش از این به مردم فشار آورد.

عباسی با ابراز خرسندی از وضعیت چای اظهار کرد: در خصوص چای خیلی کار شد. درست است که بر سر وزرای جهاد کشاورزی داد و فریاد می زدیم اما صنعت چای به خوبی در حال حرکت است به شرطی که این روند کنترل شود.

وی با اشاره به سفر وزرا به حوزه انتخابیه گفت: هرگز به دنبال عکس یادگاری با وزرا نیستم و این کار از من گذشته است. با وزرای دولت تعامل منطقی و مثبت داشتم و تلاش کردم از همه ظرفیت‎ها برای منطقه استفاده کنم.

به گزارش دیارمیرزا، نماینده رودسر و املش با تاکید بر اینکه نباید سازمان چای را در حد اداره‌کل ببینیم، گفت: حرکت به سمت ای است که کشاورز به دنبال احیای بوته های چای خواهد رفت اما نباید این فضا را رها کرد بلکه قیمت ها باید متعادل شود. اگر قیمت برگ سبز مدیریت می‌شود از آن سو قیمت چای خشک نیز مدیریت شود.

عباسی در پایان اظهار کرد: در خصوص برنج نیز همین گونه است و تا آخر آذر حق واردات یک کیلوگرم برنج وجود ندارد تا کشاورز برنج خود را تولید و عرضه کند.

وی تصریح کرد: با مردم در خصوص مسائل حاشیه‌ای و انتخابات در آینده نزدیک صحبت خوهم کرد و ناگفته ها را خواهم گفت.

Share