سردار هامون محمدی؛

برای سردار سلیمانی گروه‌بندی، جناح‌بندی و حزب معنایی نداشت | او همه را یکسان می‌دید

سردار هامون محمدی اظهار کرد: برای سردار سلیمانی گروه‌بندی، جناح‌بندی و حزب معنایی نداشت و این سردار بزرگ همه را یکسان می‌دید که شاید این امر و سخنان وی در این خصوص، برخی ها را هم ناراحت کرد اما صداقت سردار باعث ماندگاری و محبوبیتش در بین اقشار مختلف مردم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش استانی “جان فدا” پاسداشت اسوه بصیرت و مقاومت با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و بسیج کارمندان این استان و به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز یکشنبه ۱۱دی و با حضور، سردار پاسدار هامون محمدی، فرمانده پیشین سپاه قدس گیلان و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ سرهنگ رضا رنجبر، مسئول بسیج کارمندان گیلان؛ سید مهدی خدمت بین دانا؛، مدیر بهزیستی استان؛ پدر شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا، معاونین و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان، کتابداران کتابخانه های عمومی استان، جمعی از بسیجیان، اعضای کتابخانه های عمومی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شاهد و ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در رشت برگزار شد.

فرمانده پیشین سپاه قدس گیلان در این همایش استانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم با بیان اینکه الگویی مانند شهیدحاج قاسم سلیمانی اتمام حجتی است که خداوند جلوی چشم ما قرار داده است.، اظهار کرد: هم‌اینک نحوه زندگی، فرماندهی و مدیریت شهید حاج قاسم سلیمانی باید الگوی ما باشد و به طور حتم مدیران ما باید چنین شخصیتی را الگوی خود قرار دهند.

سردار هامون محمدی افزود: همچنین مدیران ما باید تعهد، تخصص و خلاقیت داشته باشند و با تدین و خداشناسی به سمت جلو حرکت کنند و همانند حاج قاسم به همه احترام بگذارند تا کار خود را به طور صحیح انجام دهند.

همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم چهار ماه در محاصره بود اما پس از شکست محاصره و هنگام بازگشت به ایران به خوزستان رفت تا به مردم سیل‌زده این خطه کمک‌رسانی کند که این امر تعهد و اخلاص وی را نشان می‌دهد.

سردار هامون محمدی اضافه کرد: البته خداوند به حاج قاسم عزت داد چون این سردار بزرگ تمام وجود خود را برای خدا گذاشت و به طور حتم این عزت به راحتی به دست نیامده بود و قطعا خداوند شهید قاسم سلیمانی را سردار دلها کرد.
سردار محمدی با اشاره به خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد شهید سلیمانی بیان کرد: در حدود ۴۰ سالی که برای مملکتم خدمت کردم، بهترین دورانم همسفری و همرزمی با حاج قاسم بود چون مطالب زیادی را از این سردار آموختم و وی بسیار متفکر و مدبر و دارای اشراف اطلاعاتی بالایی در موضوعات مختلف بود.

این فرمانده مدافع حرم اظهار کرد: برای سردار سلیمانی گروه‌بندی، جناح‌بندی و حزب معنایی نداشت و این سردار بزرگ همه را یکسان می‌دید که شاید این امر و سخنان وی در این خصوص، برخی ها را هم ناراحت کرد اما صداقت سردار باعث ماندگاری و محبوبیتش در بین اقشار مختلف مردم شد.

سردار محمدی به جایگاه رفیع سردار سلیمانی در بین دشمنانش نیز اشاره کرد و گفت: ابعاد شخصیتی و محبوبیت سردار سلیمانی به گونه‌ای بود که حتی دشمنان این سردار را تحسین می‌کردند و یکی از سران ارتش آمریکا عنوان کرد که ارتش آمریکا به چنین فرماندهی نیاز دارد.

همرزم سردار سلیمانی در خاتمه بیان کرد: به هرحال مردمی بودن و بی‌آلایشی سردار دلها باعث شد تا نام این سردار بزرگ در تاریخ ایران جاودانه شود و نزد همه اقشار مردم محبوبیت خاصی داشته باشد.

فرمانده پیشین سپاه قدس گیلان گفت: نوجوانان، جوانان و بیش از آن مسئولان ومدیران ما باید زندگینامه و نامه‌های حاج قاسم را مطالعه کنند تا با ابعاد شخصیتی، منش و روش این سردار بزرگ اسلام بیشتر آشنا شوند و از آن الگو گیرند.
 
تقوی: راه حاج قاسم سلیمانی راه روشن و در مسیر سعادت انسانی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این همایش استانی با گرامیداشت یاد و خاطره عالم جلیل القدر حضرت آیت الله مرحوم مصباح یزدی و بیان اینکه این عالم فرزانه خدمات شایانی انقلاب و جامعه مسلمین ارائه کرد وی را یکی از یاران صدیق امام خمینی و رهبر فرزانه انقلاب دانست.
ناصر تقوایی در علامه با تسلیت و تبریک شهادت مظلومانه سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی آن شهید والامقام را حاصل تربیت در مکتب اسلام دانست که معنویت، عقلانیت و اخلاص از شاخصه های اصلی سیره وی بود.
تقوا همچنین دوری از منیت و منفعت طلبی را از ویژگی های رفتاری حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد که همواره از این دو خصیصه دوری می کرد و خود را در خدمت مردم و اهداف انقلاب می دانست.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه راه حاج قاسم سلیمانی راه روشن و در مسیر سعادت انسانی امتداد دارد همگان را به مطالعه وصیت نامه این شهید والامقام دعوت و به خوانش بخشی از این وصیت نامه پرداخت.
مدیرکل مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با معرفی کتاب از چیزی نمی ترسیدم خاطرات خودنوشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هزار در این همایش را به مطالعه کتاب ونیز دیگر آثار مربوط به این شهید و شهدای اسلام دعوت کرد.

سرهنگ رنجبر: بزرگداشت یاد شهید سلیمانی را تنها منوط به سالگرد شهادت آن قهرمان ملی نکنیم

مسئول بسیج کارمندان استان گیلان نیز در در همایش “جان فدا” پاسداشت اسوه بصیرت و مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی به موضوع جهاد تبیین در حوزه ارزش ارزش های انقلاب پرداخت و با بیان اینکه جهاد تبیین امروز به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه فرزانگان انقلاب مطرح است، از اقدامات بسیار خوب دستگاه های مختلف استان گیلان برای ترویج این موضوع سخن گفت.
سرهنگ رضا رنجبر در ادامه صحبت های خود ویژگی های بارز زندگی حرفه ای شهید سلیمانی به عنوان یکی از نخبه های نظامی جهان پرداخت و با بیان اینکه نبوغ نظامی حاج قاسم سلیمانی که همه فرماندهان نظامی دنیا جهان از آن داشتند یکی از عوامل موفقیت پیروزی بر داعش در قلمرو خود خوانده خود بود.
سرهنگ رنجبر تمسک به ولایت، ولایت مداری، سخت کوشی، خستگی ناپذیر بودن، نظم و انضباط و صبر و خوشخویی در مراوده با مردم را از دیگر شاخص های رفتاری سردار دلها عنوان کرد
وی توجه به اندیشه های شهید حاج قاسم سلیمانی را مهم دانست و از مدیران و مسئولین استان خواست تا بزرگداشت نام یاد این شهید را منوط به سالگرد شهادت آن قهرمان ملی نکنند.
مسئول بسیج کارمندان استان گیلان در پایان کتاب “سیمای سلیمانی” نوشته علی شیرازی را برای حضار معرفی و به قرائت بخشی از این کتاب پرداخت.

گفتنی است تجلیل از سردار پاسدار حامد محمدی فرمانده پیشین سپاه قدس گیلان و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ونیز پدر شهید سید اسماعیل سیرت نیا از مدافعین حرم و پخش چندین نماهنگ از دیگر بخش های همایش استانی “جان فدا” با همکاری مشترکی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و سازمان بسیج کارمندان گیلان در سالن اجتماعات شاهد و ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بود.

Share