دیدار فرماندار لنگرود با خانواده شهید مدافع حرم "حسین پور شلمانی"

روایت پدر فرمانده شهید مدافع حرم گیلانی از سردار سلیمانی

پدر شهید مدافع حرم گیلان با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی از تمام جهات اسوه بود، گفت: سردار شهید سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام و رهبری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیروس شفقی، فرماندار لنگرود به همراه معاون سیاسی و معاون عمرانی فرمانداری لنگرود امروز( شنبه- ۱۴ دی) از خانواده شهید مدافع حرم، مرتضی حسین پور شلمانی( معروف به حسین قمی) همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار کردند.

پدر شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت شهادت سردار رشید اسلام سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی چهره بین المللی جبهه مقاومت است.

وی اخلاص، وفاداری به ولایت، شجاعت، ایثار، افتادگی، خضوع و خشوع، عبادت و … را از ویژگی های سردار شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی از تمام جهات اسوه بود.

پدر شهید مدافع حرم گیلانی با بیان اینکه از ابتدای جنگ تحمیلی تاکنون سردار سلیمانی را می شناسم، افزود: سردار سلیمانی نماد تربیت شده مکتب اسلام و رهبری هستند و افراد زیادی مثل خودشان تربیت کردند.

وی با بیان اینکه شهادت مسیری بود که سردار شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم آن را سعادت دنیا و آخرت خود می‌دانند گفت: به فرموده مقام معظم رهبری پاسخ سخت و دندان‌شکنی در پی ترور سردار سرافراز اسلام شهید سلیمانی به آمریکا خواهیم داد.

پدر شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی با بیان اینکه مراسم اربعین شهید حسین پور با حضور سردار شهید سلیمانی برگزار شد، افزود: در این مراسم بود که حاج قاسم وعده داد که نابودی داعش نزدیک است و تا دو ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم. بحمدالله و با تلاش نیروها این وعده تحقق یافت.

وی با بیان اینکه شهید حسین پور آنقدر گمنام بود و دوست نداشت از ارزش گمنامی و تواضعش کم شود یادآور شد: حاج قاسم می گفتند حسین قمی را می شناسم و می ترسم ایشان را به عنوان فرمانده بگذارم چون ایشان شهید می شود.

پدر شهید مدافع حرم با اشاره به واکنش سردار سلیمانی نسبت به شهادت شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی افزود: حاج قاسم وقتی خبر شهادت مرتضی را شنید گفت: « مرتضی سرمایه سپاه بود، دشمن این سرمایه ارزشمند را از ما گرفت. ما تا ۲۰ سال دیگر همچون حسین قمی را نمی توانیم تربیت کنیم».

شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی معروف به «حسین قمی» فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون است؛ فرمانده حججی و کسی که صدها نفر همچون محسن حججی را زیر دست خود پرورش داد تا تکفیری‌ها نتوانند حتی به بخشی از خواسته‌های خود در منطقه برسند. این فرمانده زبده نظامی در همان معرکه‌ای که شهید حججی به اسارت درآمد به شهادت رسید اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد.

عکس: ابوالفضل شکری

Share