۴ بهترین ابزارهای سئو

سئو (SEO) یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی است که کسب و کارهای اینترنتی سرمایه گذاری های فراوانی را برای بهینه سازی آن و کسب رتبه های برتر در گوگل انجام می دهند.

بهترین ابزارهای سئو

سئو (SEO) یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی است که کسب و کارهای اینترنتی سرمایه گذاری های فراوانی را برای بهینه سازی آن و کسب رتبه های برتر در گوگل انجام می دهند. برخلاف تصور برخی از افراد که سئو فقط تولید محتوای با کیفیت است و می توان فقط با تولید محتوای مفید نتیجه گرفت، موفقیت در سئو به عوامل و نکات بسیار زیادی وابسته است و برای موفقیت در آن باید به تمامی این عوامل و نکات توجه داشت.

بهینه سازی سئو سایت در واقع شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می شود. شما باید در هر کدام از این بخش ها بهینه سازی های لازم را برای کسب ربته بهتر انجام دهید. در سئو داخلی تولید محتوای با کیفیت و لینکسازی داخلی می تواند مفید باشد، در سئو خارجی نیز لینک سازی خارجی و در سئو تکنیکال رفع خطاهای تکنیکال سایت می توانند مفید واقع شوند.

شما در بحث تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) و اجرای کمپین های سئو خارجی باید از ابزارهای سئو مختلف استفاده کنید. این ابزارها اطلاعات بسیار مفیدی را درباره کلمات کلیدی مختلف و میزان جستجو آنها توسط کاربران و همچنین میزان سختی گرفتن رتبه در آنها را به شما می دهند. همچنین با برخی دیگر از ابزارها می توانید سئو سایت های رقیب خود را بررسی کنید و ببینید از چه سایت هایی لینک گرفته اند و شما هم مسیر آنها را طی کنید. در واقع بدون استفاده از این ابزارها پیاده سازی یک کمپین سئو موفق غیرممکن است و به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای سئو خواهیم پرداخت.

بهترین ابزارهای سئو

  • ابزار KWFinder

این ابزار یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو است که از آن برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو سایت استفاده می شود. شما با سرچ یک کلمه کلیدی در KWFinder می توانید میزان جستجو آن کلمه و کلمات کلیدی مشابه آن را مشاهده کنید، از کل آنها خروجی اکسل تهیه کنید و در نهایت در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید. همچنین می توانید سختی کلمات کلیدی را به کمک این ابزار بدست آورید. سختی کلمات کلیدی به شما نشان می دهد که برای گرفتن رتبه در آن کلمه کلیدی باید چقدر تلاش کنید.  شما برای استفاده از این ابزار باید اکانت آن را خریداری کنید. قیمت اکانت آن از ۲۹ دلار تا ۸۹ دلار در ماه متغیر است و تفاوت این پلن ها در تعداد جستجوهایی است که می توانید در هر ۲۴ ساعت انجام دهید. یک روش به صرفه تر خرید اکانت KWFinder اشتراکی است که در آنها محدودیت جستجو روزانه وجود دارد اما هزینه آن به مراتب پایین تر از هزینه اکانت اصلی خواهد بود.

  • ابزار Semrush (H3)

یکی دیگر از بهترین ابزارها سم راش نام دارد که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار قرار می دهد. شما به کمک Semrush علاوه بر انجام تحقیق کلمات کلیدی می توانید بک لینک های سایت رقبای خود را نیز آنالیز کنید و استراتژی سئو خارجی آنها را استخراج کنید. نکته مهمی که درباره سم راش باید بدانید این است که برخلاف KWFinder که امکان جستجو بر اساس زبان Persian را داراست، این ابزار بر اساس کشور نتایج را به شما نمایش می دهد که متاسفانه نام ایران در بین کشورها نیست و به همین دلیل اطلاعات بدست آمده برای تحقیق کلمات کلیدی دقت ابزارهای دیگر مثل KWFinder را ندارد. هزینه خرید اکانت Semrush در ماه از ۱۱۹ دلار شروع می شود که می توانید با خرید اکانت اشتراکی آن هزینه به مراتب کمتری را بپردازید.

  • ابزار ahrefs

ابزار ahrefs مختص آنالیز و تحلیل سایت هاست. شما هم می توانید به کمک این ابزار سایت خود را تحلیل کنید و هم می توانید به تحلیل سئو سایت رقبای خود بپردازید. همچنین این ابزار بخش‌هایی از سایت شما که برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو نیاز به بهینه سازی دارد را به شما نمایش می دهد. شما به کمک این ابزار محبوب می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • بررسی تعداد و نوع بک لینک های سایت
  • جستجو و تحقیق کلمات کلیدی (به همراه اطلاعات کامل از جمله ترافیک جستجو، پیشنهاد کلمه کلیدی و…)
  • تحلیل و آنالیز سئو سایت رقبا
  • آنالیز محتوا
  • بررسی رتبه سایت در کلمات کلیدی مختلف به همراه نمودار

استفاده از ahrefs نیز مانند دیگر ابزارها رایگان نمی باشد و شما برای خرید اکانت ahrefs باید ۹۹ الی ۹۹۹ دلار در ماه بسته به نوع پلن انتخابی خود بپردازید. اما خوشبختانه اکانت های اشتراکی برای ahrefs نیز موجود می باشد می توانید با یک هزینه بسیار کمتر اکانت اشتراکی ahrefs را تهیه کنید.

  • ابزار moz

ابزار moz یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین ابزارهای سئو است که از سال ۲۰۰۴ کار خود را شروع کرده است. شما باید از این ابزار در کنار ابزارهای سئو دیگری که معرفی شد استفاده کنید. ابزار Moz شامل یکسری ابزار زیرمجموعه می باشد که در ادامه به طور مختصر هر کدام از آنها را معرفی خواهیم کرد:

ابزار link explorer :

این ابزار جایگزین ابزار open site explorer است که به کمک آن می توان لینک های یک وبسایت را به طور کامل تجزیه و تحلیل کرد.

ابزار Mozbar :

این یک اکستنشن مرورگر می باشد که با نصب آن بر روی مرورگر خود می توانید اطلاعات بسیار مفیدی درباره سایت های مختلف بدست آورید. این اطلاعات شامل اعتبار دامنه، اعتبار صفحه،  اسپم اسکور و  تعداد بک لینک های آن دامنه می باشد که می تواند در تصمیم گیری برای انتخاب آن سایت برای خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی بسیار کمک کننده باشد.

ابزار Fresh web Explorer :

این ابزار نیز یکی از جدیدترین ابزارهای سایت Moz می باشد که وظیفه آن پیدا کردن فرصت های لینک سازی در سراسر وب است. یعنی شما به کمک این ابزار می توانید تمامی اشاراتی که توسط سایت های دیگر به سایت شما شده را مشاهده کنید. مثلا اگر نام برند شما بدون لینک در یک مقاله آورده شده به سادگی به کمک این ابزار می توانید آن را پیدا کنید.

ابزار Keyword Explorer :

این ابزار مخصوص تحقیق کلمات کلیدی است و می توانید به کمک آن اطلاعات بسیار مفیدی درباره کلمات کلیدی مختلف بدست آورید.

ابزار Explore By Site :

این ابزار به شما کمک می کند تا سایت رقبای خود را از نظر کلمات کلیدی بررسی و تحلیل کنید و ببینید که رقبای شما بر روی چه کلمات کلیدی کار کرده اند و رتبه دارند و بر اساس آن تحقیق کلمات کلیدی خود را تکمیل کنید.

برای خرید اکانت Moz نیز شما باید بین ۹۹ الی ۵۹۹ دلار پرداخت کنید که خوشبختانه امکان خرید اکانت اشتراکی این ابزار نیز وجود دارد و می توانید با پرداخت مبلغی بسیار کمتر اکانت اشتراکی آن را با کمی محدودیت تهیه کنید.

اکانت ابزارهای سئو را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید اکانت ابزارهای سئو می توانید به سایت های فریلنسری مثل کارخانه (karkhane.com) مراجعه کنید از طریق آن اکانت اشتراکی ابزارهای معرفی شده در این مقاله را تهیه نمایید.

Share